Titthinder.

L

Lisaaa__

På söndag ska jag starta på en hopptävling med min d-ponny (80cm). Problemet är att hon har väldigt lätt att stanna på titt hinder. Hon bjuder på allt hemma och verkligen älskar att hoppa men när vi kommer på tävling och det är titt hinder med stannar hon ofta eller skyggar. Har ni några tips tills på söndag? :) allt välkommet :)

Sv: Titthinder.

När du kommer in på banan kan du ju visa de hinder som är lite tittiga innan du rider genom startsignalen Du har gott om tid till att göra detta. då hinner din häst se dem och reagerar kanske inte på dem när du ska hoppa dem sen.

Sen så ska du försöka slappna av och rida som vanligt mot dem. ofta kan det bli en o0nd cirkel du är nervös och blir extra nervös inför ett titthinder och det känner hästen.

Lite tips hoppas de hjälper nått.

Lycka till på söndag :)

Öva titthinder hemma!!! :crazy:
Det är egentligen det enda sättet att få en "tittig" häst att vänja sig! (haha, säger jag som har en häst som inte ens skulle blinkat om det låg människur och viftade under hindret... :p :love:)

Diana

heej! diana o copia ni ägger! XD love ya! (crazy) (love)

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 120
Senast: zarmino
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
1 017
Senast: Nova123
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
854
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
965

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar