Tittat på bostad

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag sett den. Bostaden. Mitt första intryck var att den var mycket liten. Jag undrar om den angivna storleken verkligen stämmer. I annonsen stod 29 kvm. Jag undrar om det inte ska vara 19 kvm?

Toan var ju fräsch i alla fall och hade allt man behöver: dusch, tvättmaskin, toa och handfat, allt i fint skick. I hallen fanns det lite garderober och lite längre in en liten kokvrå med spis och ugn. Kylskåp och frys fanns också plus en diskho. Det fanns inte så jättemycket skåp att ha matvaror i. I själva rummet fanns det plats för en säng och ett bord/stol men inte så jättemycket mer. På baksidan av huset, mot norr, fanns en stor altan med plåttak. Internetuppkoppling fanns visst också och i ett hörn låg det en hög med datorkablar. Det fanns gott om element och hela huset var utrustat med golvvärme. Nu var dock allt avstängt så det var kallt när jag var där.

Det var ett lugnt område och hon som visade mig huset verkade trevlig och bodde i det större huset bredvid. Det enda som skulle läggas på den låga hyran var kostnaden för elen.

Huset har egentligen allt man kan önska sig och jag skulle få ett eget billigt boende men jag tvekar lite, främst för att det är så otroligt litet och saknar charm. Fönstren låg mot norr och öster. Jag måste också fråga om jag kan få använda några kvadratmeter av marken utanför att plantera blommor på. Det fanns förvisso den stora verandan som det gick att ha krukor på men den låg så mörkt på baksidan och plåttaket lättade inte upp precis.

Usch, vad svårt. Är jag jobbigt kräsen eller...? Det är väl så att man vet vad man har men inte vad man får och hela grejen med att flytta är jobbig. Men i bilen på väg hem sa jag högt för mig själv att jag tar den...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hade en husvisning inbokad även idag så den har genomförts. Jag var där i god tid med över en halvtimme tillgodo. Mäklaren var också...
Svar
0
· Visningar
225
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• 🎄Jul 2024🎄
  • En blick…
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur