Tittar ni på nyheter?

Islandshästryttare

Trådstartare
Tittar ni på nyheter på TV eller streaming? Själv har jag slutat att titta på nyheter. Jag behöver inte nyheter för att veta att idag har någon barnsoldat i Sverige skjutit någon eller kastat en handgranat på en ny plats i Sverige. Att världen bombar sönder varandra i meningslösa krig, att människor svälter i vissa delar av världen, att de amerikanska presidentkandidaterna tjafsar i meningslösa debatter. Är det några svenska politiker så tjafsar de mest utan att säga något konkret, de talar mest om vad alla andra borde ha gjort i regeringsställning tidigare.

Jag mår bara dåligt av de flesta nyheter och det är sällan något nytt utan allt går bara runt. Skulle Putin förklara krig med NATO så får jag nog reda på det tids nog ändå eller märker det. Tills dess orkar jag ärligt talat inte bry mig.
 
Jag lyssnar på Sveriges Radio och tittar på SVT, båda streamat samt en del på nätet framförallt det hästrelaterade jag lägger in här på sidorna.

Jag känner att jag av olika skäl, i stora drag, vill vara uppdaterad om vad som händer från källor jag litar på.
 
Jag har inte tittat på en nyhetssändning på tv/dator på minst 20 år. Jag började må så dåligt av all enländesrapportering att jag var så illa tvungen.
Däremot så lyssnar jag på radions nyheter från Ekot, och så kan jag scrolla i någon dagstidning ibland.
 
Ja jag följer nyheterna. Jag är allmänt samhällsintresserad och har politiskt intresse.

Vill vara uppdaterad om vad som händer i världen, Sverige och min region.
Jag vill dessutom påverka och det kan jag knappast göra om jag inte är uppdaterad om läget.
De människor jag omger mig med är också samhällsintresserade och politiskt intresserade.
 
Nej jag tittar eller lyssnar inte på nyheter alls, såvida det inte skulle råka sändas på tex radion när jag kör bil. Är rätt less på att höra om skjutningar och bombningar tbh.
 
Jag lyssnar mer på nyheter än jag tittar på det. Växlar mest mellan p3, BBC, Fox och CNN. Är ändå lite intressant att så många saker rapporteras så olika beroende på nyhetsmedia. Om människor lider i världen påverkas inte nämnvärt av att jag vet om det eller inte så varför skulle jag må dåligt av det?. 99,9999% är utanför min sphere of influence så kan jag inte göra något åt saken så stannar mitt intresse vid att observera. Jag tycker ändå det är viktigt att veta ungefär vad som händer, åtminstone i närområdet eller där folk jag känner bor.
 
Jag läser flera tidningar digitalt, en tidning på jobbet och lyssnar på nyheterna på radio. Gav bort min TV innan jag flyttade och streamar sällan nyhetskanalerna.
 
Jag brukar titta på Nyhetsmorgon på helgerna, så då blir det att jag ser nyheterna även om det inte är det primära syftet. Under veckorna lyssnar jag på radion i bilen så det är samma där att jag får höra nyheterna oavsett. Men det tycker jag är bra, för att ha lite koll vad som händer i världen.
 

Liknande trådar

Äldre http://nyheteridag.se/nytt-sd-rekord-i-sentio-pa-otroliga-269-procent-moderaterna-stortdyker-till-samsta-nagonsin/ SD ( 26,9 )och C (...
Svar
19
· Visningar
1 805
Senast: Blue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp