Tittar in i ditt kök del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Panerad fisk, potatismos, tartarsås och sparrisbroccoli som stektes i smör och vitlök och toppades med citronsaft, rivet citronskal, salt och pepper. Enkelt och väldigt gott!
Vad betalar du för sparrisbroccoli?

Tycker det är himla gott men kostar en rejäl slant om man ska handla det i Sverige.
 
Broccolisoppa idag! Tycker ofta att soppa är lite tråkigt men var perfekt efter en timmes promenad i vinterkylan. ☺️

Broccoli, potatis, lök, purjolök, vitlök, buljong, chili, lite grädde (salt och peppar såklart). Mixades och åts med topping av krutonger gjorda på helgens överblivna bröd, tunt skivad purjolök, lite klippt gräslök och pumpafrön. Kommer ha som matlåda men med krutongerna utbytta mot kokt ägghalva.
 
Broccolisoppa idag! Tycker ofta att soppa är lite tråkigt men var perfekt efter en timmes promenad i vinterkylan. ☺️

Broccoli, potatis, lök, purjolök, vitlök, buljong, chili, lite grädde (salt och peppar såklart). Mixades och åts med topping av krutonger gjorda på helgens överblivna bröd, tunt skivad purjolök, lite klippt gräslök och pumpafrön. Kommer ha som matlåda men med krutongerna utbytta mot kokt ägghalva.
Åh, broccolisoppa vill jag göra nån dag! Tror faktiskt aldrig att jag gjort det själv, trots att jag gillar det och är ett stort fan av soppa överlag.
 
Jag är också intresserad isåfall!!

Jag med helt klart!

(Om inte fraktkostnaden gör att priset dubblas!)
Jag har redan skickat fröer till @VLMF så jag kanske lika gärna kan fortsätta med den färdigvuxna varan härnäst! Mineur, Leg. Sparrisbroccoliimportör :D Fnissar vid tanken på vad tullpersonalen skulle säga ifall jag skulle bli tagen åt sidan och de öppnar en resväska full av... broccoli :laugh:
 
Har varit sugen på sparrisbroccoli hela dagen p.g.a denna tråden men orkade inte riktigt pallra mig till affären bara för det. Däremot åt jag en ovanligt god matlåda från frysen till middag: Boeuf Bourguignon med potatisgratäng :d
Vi fortsatte matsynken igår och gjorde köttbullar. 😅

I kväll gjorde jag pinsa med tomat-pizzasås, mozarella, diverse spansk kallskuret, fetaost och vitlöks/ört-oliver. Och fäsk basilika.
Sambo gjorde en massa god pizzasallad som han masserade och hade sig med länge. Jättegott!
 
Är på g att investera i en slowcocker (crockpot) , förhoppningvis köpa en hyfsad billig av privatperson på lördag. Men några tips på vad för rätter gör i sådan? :d Kött och veg, men ej fisk, skaldjur
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp