Djup i smaken, I'm coming for you!Aaaabsolut!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Djup i smaken, I'm coming for you!Aaaabsolut!
Hmm, kan man ha tryffelolja på broccolisoppa tro..?
Vad kan en INTE ha tryffelolja på?Hmm, kan man ha tryffelolja på broccolisoppa tro..?
Vad kan en INTE ha tryffelolja på?
Mmmm svartrötterTryffel funkar till typ allt så länge det inte är chili eller andra starka smaker inblandade En favorit är tryffel till svartrötter och jordärtskockor, deras smak gifter sig fint med tryffeln.
Har du provat Snowdonias Tryffelcheddar?
Mmmm svartrötter
Det har jag! Tack vare tips från...Du vet, någon hehe
Vill alltid köpa mer men så dyyyyr.
Okej nu blev jag hungrig.
Kul du gillade detGjorde detta recept https://www.kronfagel.se/recipe/gryta-pa-kycklinglarfile-med-tomat-bonor-och-vitlok/ ( tack @Calmiche för tipset )
Dock la jag till paprika och serverade med ugnsrostade rotfrukter. Kommer i nästa omgång förkoka och tärna potatis och lägga direkt i grytan.
Riktigt kul att testa nytt
Det är så gott men alla i närheten har noll förståelse så det blir bara ätet ute emellanåt.Dillstuvad potatis och småländska isterband, rödbetor och mjölk i glasen
Det är oacceptabelt! Mer isterband till folket!Det är så gott men alla i närheten har noll förståelse så det blir bara ätet ute emellanåt.
Det är oacceptabelt! Mer isterband till folket!
(fördelen med att ha vuxna utflugna barn, man får laga och äta den mat man vill! )
Bara drygt halvvägs dit än, 3 av 5 utflugna. Sen lagar jag ofta mer än en rätt, så det är möjligt, men dillstuvad potatis och isterband är lite sådär apart supergott, att det är svårt att para ihop med en råvara till och få till en rätt som de andra äter. Jag bidar min tid.
Omg, så gott det där lät! Och inte trodde jag att läsa om gnocchi skulle få mig att dregla!Pannstekt och smöröst majskycklingbröst fick gratineras på en bädd av fräst grönkål och purjon som fick puttra med creme fraiche, lite citron och lite grönsaksbuljong, och sen blandas med riven parmesan och cheddar. På kycklingbrösten hamnade en klick dragonsmör innan ugnen, och så åt vi detta med pannstekt gnocchi (istället för klyftpotatis). Gnocchin stektes först i smör och sjöds sen i en slev grönsaksbuljong tills det kokat in och sen frästes det på igen. Denna rätt ska egentligen ätas med torskrygg, men det passade jättebra med majskyckling också.