Idag laddar vi inför Prix d’Amerique med vin, brie, taleggio och olika kex. Plus lite chips och ostkrokar, till eftersnacks har vi bakat chocolate chip cookies.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh, det bakade jag igår! Chocolate chip cookies alltså. Önskar att jag kunde äta dem till middag idagIdag laddar vi inför Prix d’Amerique med vin, brie, taleggio och olika kex. Plus lite chips och ostkrokar, till eftersnacks har vi bakat chocolate chip cookies.
... men istället blir det fish & chips från vår lokala "chippy" till middag här. Det är inte heller äckligt! Vi har varit ute och vandrat idag och har som tradition att gå raka vägen till puben i närmsta by och äta fish & chips efter avslutad vandring. Nu får ju varken pubar eller restauranger ha öppet här p.g.a lockdown, så då bestämde vi att vi kör hem och beställer det som middag på hemmaplan iställetÅh, det bakade jag igår! Chocolate chip cookies alltså. Önskar att jag kunde äta dem till middag idag
Låter som typisk sjukstugemat! Krya på erVi har sjukstuga här hemma. Jag åt köttbullsmacka med rödbetssallad och cornichons till middag. Sambon åt några köttbullar.
Igår gick han och lade sig tidigt utan middag. Så jag åt några nudlar vi fått från Japan. Så jäkla näringsfattigt..
Åh vilken drömmig helgdag det lät som! Vandra, ramla in på puben (i normalfallet) och käka gott. Ja, lite avis är jag på er pubtradition där borta. Plus att fish & chips när det är gott är SÅ gott!... men istället blir det fish & chips från vår lokala "chippy" till middag här. Det är inte heller äckligt! Vi har varit ute och vandrat idag och har som tradition att gå raka vägen till puben i närmsta by och äta fish & chips efter avslutad vandring. Nu får ju varken pubar eller restauranger ha öppet här p.g.a lockdown, så då bestämde vi att vi kör hem och beställer det som middag på hemmaplan istället
Ja, de är guld värda de där dagarna när de kommer! Jag äter aldrig fish and chips annars, men just på väg ner från valfritt berg/kulle brukar jag alltid bli sugen på exakt just det. Klassisk betingning i ett nötskalÅh vilken drömmig helgdag det lät som! Vandra, ramla in på puben (i normalfallet) och käka gott. Ja, lite avis är jag på er pubtradition där borta. Plus att fish & chips när det är gott är SÅ gott!
Jag blev markligt sugen pa fish & chips
Låter väldigt gott! Hoppas att det blir lika smarrigt som det låterIkväll blir det "Krämiga sesamnudlar med honungskyckling" efter recept av Jennie Walldén i hennes kokbok "Wok Ris Nudlar".
Förstärker upp med vitkål och svartkål från ett hörn i kylen.
Återkommer med slutresultat
Åh, det bakade jag igår! Chocolate chip cookies alltså. Önskar att jag kunde äta dem till middag idag
Ikväll blir det "Krämiga sesamnudlar med honungskyckling" efter recept av Jennie Walldén i hennes kokbok "Wok Ris Nudlar".
Låter väldigt gott! Hoppas att det blir lika smarrigt som det låter
Jag blev markligt sugen pa fish & chips
Sorry not sorry!... det blev ju jag också!
Låter VÄLDIGT gott, som sagt!Ikväll blir det "Krämiga sesamnudlar med honungskyckling" efter recept av Jennie Walldén i hennes kokbok "Wok Ris Nudlar".
Jag hade samma problem. I mitt recept stod det "good for around 5 days if stored in an airtight container". Vet inte riktigt vem de vänder sig till med den informationen...Bakade det förra helgen med dottern. Det är så himla irriterande kort hållbarhetstid på dem bara.
Helt försvunna på bara 1 dygn.