Titta på stallplats - vad tänka på?

F

Fjunet

Jag ska titta på stallplats i veckan, och jag undrar om det är något speciellt jag ska tänka på? :confused: Har aldrig tittat på stallplats innan... :crazy:

Sv: Titta på stallplats - vad tänka på?

*Är stallet fräscht och välskött?
*Ordning och reda eller prylar överallt?
*Hagarnas storlek och utseende + staketens skick.
*Hur länge är hästarna ute på dagarna?
*Vem gör vad av utsläpp fodringar osv? Kollektiv, rullande schema eller fullskötsel?
*Finns vatten inne? Varmvatten? Duschspilta? Vattenkopp eller hink i boxen?
*Ridmöjligheter. Bra ridvägar, tillgång till ridhus/ridbana? Ta dit egen tränare? Bokningar?
*Kommunikationer. Bussar/tåg, tidtabeller.
*Vad ingår av strö och foder? Hur mycket av allt isf?
*Om du får köpa in hö osv själv, vilka lagringsmöjligheter får du? Vilket strö är tillåtet att använda?
*Fodringsrutiner/tider.
*Ingår täckesbyten? Benskydd på/av?
*Sadelkammare. Uppvärmd? Täckestorkning/-sommarförvaring? Skåp/garderober?

Och, såklart, stallägarens allmänna hästsyn och personkemin. Det är viktigt att man kommer överrens och kan diskutera och kompromissa om vissa saker.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 457
Senast: Häst_
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 138
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve