Titel på mail om uppsägning

Milene

Trådstartare
Har ni några tips på vad man kan ha för titel på mail om att man säger upp sig..?
Efter 13 år på samma arbetsplats gör nya chefen livet surt för oss, därför blundar jag och hoppar ut i det okända...

Har ni några tips på titel på mailet om egen uppsägning? Kan gärna vara dubbeltydiga eller med tvist.

(Jag har gått igenom personligen med närmaste chef, uppsägningsmailet till högre chefen är mest en formalia, så inga kommentarer om att man ska ta det irl, tack)
 
Varför dubbeltydigt eller med twist?
Det är väl bäst att vara tydlig, kort och koncis eftersom det faktiskt är ett juridiskt agerande, så att säga.

Rubrik: Uppsägning
"Jag säger upp mig, sista arbetsdag xxxx (enligt avtal/uppsägningstid).
Bekräftelse mottages tacksamt."

Klart.
 
Har ni några tips på vad man kan ha för titel på mail om att man säger upp sig..?
Efter 13 år på samma arbetsplats gör nya chefen livet surt för oss, därför blundar jag och hoppar ut i det okända...

Har ni några tips på titel på mailet om egen uppsägning? Kan gärna vara dubbeltydiga eller med tvist.

(Jag har gått igenom personligen med närmaste chef, uppsägningsmailet till högre chefen är mest en formalia, så inga kommentarer om att man ska ta det irl, tack)
"Uppsägning" känns som ett självklart val.
 
Har ni några tips på vad man kan ha för titel på mail om att man säger upp sig..?
Efter 13 år på samma arbetsplats gör nya chefen livet surt för oss, därför blundar jag och hoppar ut i det okända...

Har ni några tips på titel på mailet om egen uppsägning? Kan gärna vara dubbeltydiga eller med tvist.

(Jag har gått igenom personligen med närmaste chef, uppsägningsmailet till högre chefen är mest en formalia, så inga kommentarer om att man ska ta det irl, tack)
Lider med dig, vettiga chefer är så viktigt.
Jag skulle som andra köra den trista varianten "uppsägning" alternativt ingen rubrik alls. Vet inte vilket jag valde men jag är notoriskt dålig på rubriker i mail så min chef lär inte reagerat på en utebliven sådan.
 
Min erfarenhet är att arbetsgivare i allmänhet, och sådana som personalen lämnar pga missnöje i synnerhet, oftast är helt ointresserade av alla former av återkoppling eller debriefing. Därför skulle jag förmodligen bara skriva "Uppsägning".
 
Min erfarenhet är att arbetsgivare i allmänhet, och sådana som personalen lämnar pga missnöje i synnerhet, oftast är helt ointresserade av alla former av återkoppling eller debriefing. Därför skulle jag förmodligen bara skriva "Uppsägning".

Vi har obligatoriska debriefingmöten, minst 2 stycken, vid uppsägning. Däremot kan jag tycka att man först kan säga upp sig med kortfattast möjligaste formulering och sedan ta upp frågan om feedback om intresse finns.

(För oss kostar det multum i pengar och tid att rekrytera och få upp ny på liknande nivå, så all information vi kan få kring beslutet är värdefull.)
 
Varför dubbeltydigt eller med twist?
Det är väl bäst att vara tydlig, kort och koncis eftersom det faktiskt är ett juridiskt agerande, så att säga.

Rubrik: Uppsägning
"Jag säger upp mig, sista arbetsdag xxxx (enligt avtal/uppsägningstid).
Bekräftelse mottages tacksamt."

Klart.
Jag vill ha det dubbeltydigt eftersom hen är urusel på att läsa mail och jag tycker det är lite intressant att se hur länge det dröjer innan mailet läses. (Har skickat blankett på posten också, så hen kan inte säga att jag inte meddelat mig. Hen tar ej emot telefonsamtal.)
 
Min erfarenhet är att arbetsgivare i allmänhet, och sådana som personalen lämnar pga missnöje i synnerhet, oftast är helt ointresserade av alla former av återkoppling eller debriefing. Därför skulle jag förmodligen bara skriva "Uppsägning".
Ja, denna chefen skiter fullständigt i missnöje. Det är en stor skandal alltihop, och kommer förmodligen att tas upp i kvällspressen då småningom, lokalpressen har redan agerat utan resultat.
 
Vi har obligatoriska debriefingmöten, minst 2 stycken, vid uppsägning. Däremot kan jag tycka att man först kan säga upp sig med kortfattast möjligaste formulering och sedan ta upp frågan om feedback om intresse finns.

(För oss kostar det multum i pengar och tid att rekrytera och få upp ny på liknande nivå, så all information vi kan få kring beslutet är värdefull.)
Tänk om min förra arbetsgivare tänkt så. Är fortfarande förvånad över att man inte varit mer intresserad framförallt med tanke på att jag skickade ett långt brev till en av de högre cheferna i koncernen om problemen på arbetsplatsen dock mycket ytligt (inget har förändrats). Det tar 1-2 år att lära upp någon till mitt jobb :crazy:. Jag klarade det på ett halvår men då hade jag jobbat i branschen innan vilket väldigt få har gjort.
 
Vi har obligatoriska debriefingmöten, minst 2 stycken, vid uppsägning. Däremot kan jag tycka att man först kan säga upp sig med kortfattast möjligaste formulering och sedan ta upp frågan om feedback om intresse finns.

(För oss kostar det multum i pengar och tid att rekrytera och få upp ny på liknande nivå, så all information vi kan få kring beslutet är värdefull.)
Det är konstigt att de lyssnar när man har sagt upp dig, innan så gnäller man bara.
 
Det är konstigt att de lyssnar när man har sagt upp dig, innan så gnäller man bara.
Ja det har hänt mig också. Ett förslag som jag lade fram angående arbetsfördelning/placering hos min förra arbetsgivare var helt uteslutet, även om de på golvet tyckte att det verkade vara den vettigaste lösningen och hade underlättat oerhört för mig. Inom två timmar efter att jag hade sagt upp mig fick jag erbjudande om just det som jag hade föreslagit. Så himla dålig personalpolitik.
 
Jag vill ha det dubbeltydigt eftersom hen är urusel på att läsa mail och jag tycker det är lite intressant att se hur länge det dröjer innan mailet läses. (Har skickat blankett på posten också, så hen kan inte säga att jag inte meddelat mig. Hen tar ej emot telefonsamtal.)
Jag kanske tänker galet, men om hen är dålig på att läsa mail är det väl ännu viktigare att rubriken är tydlig? Annars kan väl hen lätt hävda att hen baserat på rubriken inte tyckte det såg ut att vara akut och viktigt att öppna. Om du skickar blankett på posten också vet jag inte varför du skulle få reda på när hen läser mailet, i och med att jag antar att det i så fall kommer dröja längre? Men jag kanske missar något i det här.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Födda -21
  • Wobbi stövlar

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp