Jate Volim
Trådstartare
Vi går i tankar om att bygga ett enklare ridhus på gården. Ingenting är bestämt än men vi har bett om offerter från lite olika företag. Jag tänker mig ett ridmått om ca 20x60 och en enklare hall med plåttak. Vi kan göra mycket själva men jag vet inte riktigt vad vi kommer att behöva och hur vi ska börja. Ridhuset skulle placeras på nuvarande ridbanan så marken är hyfsat väl förberedd. Gräva och lägga på material kan vi göra själva.
Det vi behöver är ju egentligen en stålkonstruktion inkl. plåttak och gärna monterat och klart eftersom dimensionerna inte blir hanterbara för oss. Väggar, el m.m. kan vi ordna med själva. Vad skulle en sådan konstruktion kosta? Vart hittar man ett bra företag som kan tillverka, leverera och gärna montera?
Ni som har byggt får gärna berätta om era erfarenheter. Och tips till oss som har projektet framför oss!
Mvh JV
Det vi behöver är ju egentligen en stålkonstruktion inkl. plåttak och gärna monterat och klart eftersom dimensionerna inte blir hanterbara för oss. Väggar, el m.m. kan vi ordna med själva. Vad skulle en sådan konstruktion kosta? Vart hittar man ett bra företag som kan tillverka, leverera och gärna montera?
Ni som har byggt får gärna berätta om era erfarenheter. Och tips till oss som har projektet framför oss!
Mvh JV