Tipspromenad

Luktpion

Trådstartare
Vi ska ha namngivningskalas om ett par veckor och ska ha tipspromenad som är relaterad till sådant som rör bebisen på något sätt. Problemet nu är att jag har svårt att komma på en utslagsfråga. Jag hade helst velat ha att man ska gissa hur mycket bebisen väger den dagen, exakt på tiotalet gram (som på vågen på BVC) men det går väl inte att få tag i en våg som är så exakt? (Måste ta 8 + kilo).

Har ni några andra idéer? Det behöver inte ha just med honom att göra utan kan ha med babissaker generellt att göra.

Samt har ni tips på bra priser? Jag hade tänkt att det skulle vara tre priser och så får den med mest poäng välja först osv. Någon chokladask kanske, men kanske dumt om allt är godis? :)

Senast ändrad:
En lite bättre bagagevåg kanske kan fungera? Då får man bädda ner bebis i typ en ikeakasse och inte lyfta så högt ;) Eller om du känner någon storfiskare så brukar dom ha vågar som mäter exakt, tydligen viktigt det där :laugh:

Vi ska ju också ha namngivning och jag har beställt hem små magneter med foto på junior som ska vara pris, klart släkt och vänner vill ha världens gulligaste unge på kylskåpet? :laugh:

En lite bättre bagagevåg kanske kan fungera? Då får man bädda ner bebis i typ en ikeakasse och inte lyfta så högt ;) Eller om du känner någon storfiskare så brukar dom ha vågar som mäter exakt, tydligen viktigt det där :laugh:

Vi ska ju också ha namngivning och jag har beställt hem små magneter med foto på junior som ska vara pris, klart släkt och vänner vill ha världens gulligaste unge på kylskåpet? :laugh:

Men ja såklart! Då ska jag höra mig för om vågen, det finns det säkert någon som har någon sån. 😃

Vad roligt med magneter! Det var ju ett supertips! Tack :up:

Liknande trådar

Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 774
Senast: Ninnurur
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 759
Senast: Anonymisten
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 598
Senast: Ragdoll
·
Kropp & Själ Jag vill börja med att säga att jag velade mellan att lägga tråden här eller på Barn men landade i att det inte är bebisen som är den...
Svar
13
· Visningar
1 320
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix