Tipsa om hudvårdande borste

Krokus_igen

Trådstartare
Tänkte lägga in ett foto på borsten, men icke, så jag försöker ge en begriplig beskrivning .
Det är som en rund didkborste ungefär, fast utan handtag, och så har fen ett lock som man kan öppna och fylla med vad som är bra för pälsen/huden ( tex olivolja) sen trycker man på en knapp överst och oljan kommer ut i borsten. Väldigt användarvänligt .
Tänkte mest jag skulle tipsa, vet inte om detta kanske är en känd modell av hästborste i och med att den jag hittat säljs mer för rengöringsmedel. Om inte kännt borde det väl bli, inget kladd:cool::up::)

Tänkte lägga in ett foto på borsten, men icke, så jag försöker ge en begriplig beskrivning .
Det är som en rund didkborste ungefär, fast utan handtag, och så har fen ett lock som man kan öppna och fylla med vad som är bra för pälsen/huden ( tex olivolja) sen trycker man på en knapp överst och oljan kommer ut i borsten. Väldigt användarvänligt .
Tänkte mest jag skulle tipsa, vet inte om detta kanske är en känd modell av hästborste i och med att den jag hittat säljs mer för rengöringsmedel. Om inte kännt borde det väl bli, inget kladd:cool::up::)
Men varför vill man ha en massa kladd i pälsen..?

Det är ju just det att det inte blir kladdigt:D
Han har väldigt torr hud och håret är sprött med. Skulle gärna ge honom linfröolja i foderstaten men får inte tag på det. Nån som har erfarenhet av andra oljor med fodret. Omega3 lär ju vara bra förstås, men oljor som rapsolja och olivolja är?

Han har väldigt torr hud och håret är sprött med. Skulle gärna ge honom linfröolja i foderstaten men får inte tag på det. Nån som har erfarenhet av andra oljor med fodret. Omega3 lär ju vara bra förstås, men oljor som rapsolja och olivolja är?

Hur kan du inte hitta linfröolja? Det finns ju överallt :D Hästar "måste" ha rätt kvot mellan omega 3 och 6, det är bara linfröolja som har det vad jag vet.

Det är ju inte ett normalt tillstånd hos en frisk häst att ha torr och spröd hud och hårrem.
Har du en uträknad foderstat och vet att den inte har några brister?
Där hade ju jag startat.

Linfröolja brukar ju finnas överallt om man vill ge just det.
Och så även linfrökakor..

@Krokus_igen fattar inte grejen :o
Varför skulle en sån borste användas?
En frisk välmående häst är blank och fin i pälsen och man vill absolut inte kleta in den med massa oljor/medel .

Just hårremmen och huden är verkligen bas gällande att hos en välmående häst så är dessa fina :)

Linfröolja finns överallt att köpa? Granngården, citygross etc etc .

Om den har sådana problem med huden så döljer man ju bara ett symptom med att kladda på olja. Något är ju fel. Jag hade dessutom varit rädd för att försämra hästens egen förmåga till temperaturreglering om jag kladdade in den med olja.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka