Tipsa en entusiastisk ny wii-ägare om spel tack :)

Fanzia

Trådstartare
Införskaffade igår ett wii. Nu vill jag ha tips på roliga spel. Vill även gärna ha tips på bra träningsspel som faktiskt ger något och ändå är skoj. Har kollat på Wi fit plus med balance board och zumba. Är dessa något att ha eller finns det annat?

För att ni lättare ska kunna ge tips kan jag berätta vad jag har för erfarenheter sen tidigare.

Jag hade en amiga 500 på stenåldern ;) där spelade jag mycket Giana Sisters och Lemmings. Kompisar hade nintendo och där var Super mario roligast.

På datorn spelade jag för många år sen Rayman. Både den äldre versionen där man bara kan gå upp/ned/vänster/höger och den i 3D eller vad man ska säga där man ser samma vy som själva gubben. Gillar bättre varianten där man ser från sidan än där man ser i gubbens vy. Blir så satans åksjuk plus att jag tycker det är svårt att minnas var man varit. :P

Hade även ett XBox och där körde jag bland annat crash twinsanity och spiro (reservation för stavningen). Båda helt ok, men även här var det ju i "gubbvy"= Fanzia blir förvirrad och åksjuk. :P

Doom mm som det kändes som ALLA tyckte var jättebra för massa år sen på datorn tyckte jag var görtrist.

Vill ha massa skojjiga tips :banana::banana:
 
Sv: Tipsa en entusiastisk ny wii-ägare om spel tack :)

Har absolut ingen aning, men har ibland funderat på att skaffa.
Vill även gärna ha tips på bra träningsspel som faktiskt ger något och ändå är skoj.
Vad finns det för dans? Annat är jag inte intresserad av.
 
Sv: Tipsa en entusiastisk ny wii-ägare om spel tack :)

Donkey Kong till Wii är ju gör roligt, relativt svårt men är ju roligt när inte spelen är så lätt så dem tar slut på en gång.
Är ett från sidan vy- spel. Så ingen åksjuka. Och det påminner om det gamla donkey till Super Nintendo :)
Kan jag varmt rekommendera :)
 
Sv: Tipsa en entusiastisk ny wii-ägare om spel tack :)

*skriver upp donkey kong på vill ha-listan*

Tack för tipset.

Hur är alla super mariospel är de i "gubbvy" eller "frånsidanvy"? Och är de något att ha? Finns ju massa olika och jag fattar inte riktigt vad skillnaden är.
 
Sv: Tipsa en entusiastisk ny wii-ägare om spel tack :)

Har provat hur många spel som helst till Wii och överlägset bäst är mario spelen. Särskilt mario galaxy 1 och mario galaxy 2. Väldigt stora och välgjorda spel!
 
Sv: Tipsa en entusiastisk ny wii-ägare om spel tack :)

mario galaxy spelen är inte från sidan vy, utan är 3d och väldigt coolt då man gubbarna är upp och ned till och med. Tycker nästan spelen slår dom gamla mario spelen.
 
Sv: Tipsa en entusiastisk ny wii-ägare om spel tack :)

Mario Galaxy blir jag heelt åksjuk utav. Klarar inte alls av att gubbarna kan springa runt överallt utan blir väldigt snurrig av det spelet.
Det är nästan ännu värre än när man är i gubb-vy (vilket jag blir väldigt virrig utav) Men på galaxy är du "ovanför" gubben, som springer åt alla håll och kanter. runt olika planeter och upp och ner. Så inte direkt från sidan-vy, och inte gubb-vy utan ovanför-gubb-vy :D
Finns dock ett mariospel till wii som är från sidan-vy som påminner om super mario till supernintendo. Det gillar jag. Tror man fick med det till Wii när jag köpte det.
Ingen åksjuka till det iaf :D
 
Sv: Tipsa en entusiastisk ny wii-ägare om spel tack :)

Wii fit plus är kanob, sen använder jag active sports eller om det heter sports active.
Det gillar jag då man kan göra egna pass
 
Sv: Tipsa en entusiastisk ny wii-ägare om spel tack :)

Har provat hur många spel som helst till Wii och överlägset bäst är mario spelen. Särskilt mario galaxy 1 och mario galaxy 2. Väldigt stora och välgjorda spel!

Mario Galaxy blir jag heelt åksjuk utav. Klarar inte alls av att gubbarna kan springa runt överallt utan blir väldigt snurrig av det spelet.
Det är nästan ännu värre än när man är i gubb-vy (vilket jag blir väldigt virrig utav) Men på galaxy är du "ovanför" gubben, som springer åt alla håll och kanter. runt olika planeter och upp och ner. Så inte direkt från sidan-vy, och inte gubb-vy utan ovanför-gubb-vy :D
Finns dock ett mariospel till wii som är från sidan-vy som påminner om super mario till supernintendo. Det gillar jag. Tror man fick med det till Wii när jag köpte det.
Ingen åksjuka till det iaf :D

Alltså mario låter ju så himla skoj, men frågan är om jag fixar det. Blir nämligen jättelätt åksjuk.
 
Sv: Tipsa en entusiastisk ny wii-ägare om spel tack :)

Wii fit plus är kanob, sen använder jag active sports eller om det heter sports active.
Det gillar jag då man kan göra egna pass

Låter bra. Ger det mest kondition eller hur fungerar det? Eller är det långa pauser emellan och korta pass så man egentligen inte hinner få upp något flås? Balance boarden är ju inte helt gratis så det känns som det måste vara himla bra om jag ska köpa det. Är ju så många grejer jag vill ha så jag får hålla lite i pengarna känner jag. :D
 
Sv: Tipsa en entusiastisk ny wii-ägare om spel tack :)

Jag har ett wii sedan kanske 2år tillbaka nu. Har inte hunnit köpt så många spel till det ännu men har åtminstone dessa:

Super Mario Galaxy (1)
Super Mario Galaxy 2
New Super Mario Bros

och Donkey Kong Returns som jag ännu inte har klarat ut.. :p *Supersvårt*

Tycker alla spelen är super roliga men när det blir för svårt o man får göra om en och samma bana 10 000ggr som på DK, då blir jag så less att jag slutar spela o sen kan det ta flera veckor tills jag spelar igen :p därav har jag inte klarat ut DK-spelet än ;)


Har själv funderingar på att skaffa mig ett Wii fit med balans board men som nån tidigare sa så är dom ju inte gratis precis, vill därför vara säker på om det verkligen ger nånting, skulle gärna vilja tappa några kilon och vill då gärna veta om det kan va värt o köpa ?
(Vill ju inte kasta pengarna i sjön menar jag)
 
Sv: Tipsa en entusiastisk ny wii-ägare om spel tack :)

beror ju på, wii fit är ju färdiga pass mer, men active sports lägger du in själv hur långt, det finns även löpning och annat, är man VÄLDIGT vältränad kanske det känns lätt , men för vardagsmotionären räcker det gottt, men köp 2:an av active sports, du kan ju också ha plattan till det spelet
 
Sv: Tipsa en entusiastisk ny wii-ägare om spel tack :)

och Donkey Kong Returns som jag ännu inte har klarat ut.. :p *Supersvårt*

Tycker alla spelen är super roliga men när det blir för svårt o man får göra om en och samma bana 10 000ggr som på DK, då blir jag så less att jag slutar spela o sen kan det ta flera veckor tills jag spelar igen :p därav har jag inte klarat ut DK-spelet än ;)

Testa ta bort nunchucken, och spela bara med kontrollen fast du vänder den som en vanlig nintendo dosa. Det hjälper jättemycket när det är för svårt. Nunchuck + dosa blir lite väl mycket att hålla rätt på för hjärnan när det är svårt :P Men spelar man bara med dosan så går det mycket mycket bättre. Måste bero på X antal timmar supernintendo lirande :P
Men ja jag håller med Donkey return är ett svårt spel bitvis!
Fast eftersom jag klarat det så är det ju faktiskt inte helt omöjligt då jag egentligen inte är nått tv-spels proffs :)

Fanzia:
Jag tror du är precis som jag när det gäller åksjukeriet, och då kan du nog spela New Super Mario Bros, det är ett från sidan spel. Och jätteroligt! Medans Mario galaxy går bort för där är yrhets faktorn rätt hög :D
 
Sv: Tipsa en entusiastisk ny wii-ägare om spel tack :)

Hört det tipset tidigare, men nästa gång jag tar mig orken att spela så ska jag testa det :)
Så tack för tipset!
 
Sv: Tipsa en entusiastisk ny wii-ägare om spel tack :)

Jag gillar wii fit plus som grund med träningen. Zumban har jag inte provat, men min svägerska köpte den nyss o tyckte det var skoj det lilla hon hunnit prova hittills (vi brukade gå på Zumba ihop).

I spelväg älskar jag MarioKart till wii och nya (???) Super Mario Wii! Jätteroligt att spela flera samtidigt! :D
 
Sv: Tipsa en entusiastisk ny wii-ägare om spel tack :)

Nu har jag klickat hem både zumba & Just dance 2 :D De ska trilla ner i postlådan redan imorgon!
o jag som verkligen ogillar att dansa i vanliga fall, haha :p Men har hört att det ska va kul ändå, så imorgon ska jag "skämma ut mig" lite inför sambon ;) :banana:
Hahaha ::rofl: men har jag tur kanske jag får med honom upp på "dansgolvet" med ;):D
 
Sv: Tipsa en entusiastisk ny wii-ägare om spel tack :)

Har wii fit och sports active,jättebra båda två! Har nyss köpt zumba men har bara hunnit testa ett par gånger-kul är det hur som helst :D ( och jag har noll talt och rytmi kroppen ;) )
 
Sv: Tipsa en entusiastisk ny wii-ägare om spel tack :)

och alla andra

Fortsätt gärna tipsa och berätta vad man ska tänka på.

Känns som jag kommer bli fattig :P Vad har ni för kringutrustning förutom det som följde med själva konsollen?
 
Sv: Tipsa en entusiastisk ny wii-ägare om spel tack :)

Wii sport
Wii sport resort

Mario Galaxy 1 och 2

New Super Mario
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp