L

L1ll4n

Nu vill jag ha massor med tips vad man kan göra för att banta en tjockis ponny ... Får se om jag kan ta några bilder på tjockisen idag.
Så fram med era tips och ideér.

Sv: Tips

Ta bort kraftfodret helt (ha ev kvar mineraler). Minska ev lite på grovfodret. Ut och skritta och jobba i skogen.

Ta bort kraftfodret helt (ha ev kvar mineraler). Minska ev lite på grovfodret. Ut och skritta och jobba i skogen.

Hon har inget kraftfoder nu för hon är på bete och det är betet hon blivit så tjock av. Ska se om jag får någon bild på henne ikväll innan jag rider..

Hon har inget kraftfoder nu för hon är på bete och det är betet hon blivit så tjock av. Ska se om jag får någon bild på henne ikväll innan jag rider..

Om det är betet hon blivit tjock av är det ju ganska lätt. Då kan hon inte gå där hela tiden. Köp en betesbegränsare, stalla in henne på dagarna eller sätt henne i en annan hage. Jag hade samma problem förra sommaren. Jag tyckte det verkade omöjligt att lösa. Sedan fick min älskade häst fång - det var inte svårt att banta henne efter det. Det är inte synd om dem om de ej får gå och beta hela tiden.

Okej. Bilder kommer snart..

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästvård Har haft tur och inte behövt använda förband och därmed Cellona på länge, men nu är det dags att fylla på stallapoteket. Men märket...
Svar
7
· Visningar
543
Senast: CarEr
·
Hästvård Hej Har en ponny med strikt boxvila i minst 3 veckor till på grund av skada. Vi får inte strö med halm kan jag säga nu, hon står på...
Svar
3
· Visningar
412
Senast: Elo
·
Övr. Barn Jag har en väldigt frustrerad tjej här hemma just nu. Hon vill snickra, sy och skapa saker och vi har inte riktigt rätt material till...
2
Svar
29
· Visningar
1 982
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
740
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Vad gör vi? Del CCIX
  • Mens

Hund, Katt, Andra Djur