Murray

Trådstartare
Har du några tips hur jag kan få min kräsna häst att äta lite mer på tävling? Eller annars också. Försökt att hitta sådan man han tycker om, men det är inte så lätt. Han tycker inte om sådant som är sött, t.ex. socker, betfor, melass. Fri tillgång till höoch hösilage.
Tips? :crazy:

Sv: Tips..

Gillar han morötter?

Prova i så fall att grovriva morötterna och blanda i maten... Smaken kommer fram extra mycket. Fodret blir dessutom fuktigare när du gör på det sättet. Prova även att grovriva äpple... leta efter syrliga sorter...

Det har funkat för mig när jag har haft kräsna hästar.. Och det är perfekt om man skall medicinera med pulver....

Om han gillar sitt hösilage och äter det med god aptit så kan det även vara ide´ att hacka ensilage fint och blanda i maten så maten tar smak av hösilaget.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 960
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
646
Senast: Sesca
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 791
Senast: Roheryn
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 535

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sabotage?
  • Evolve
  • Födda 2022