E

ecssory

Ett litet tips.

Det är bra att ha mikro i stallet. Där kan man värma vetekuddar och lägga på den ömma hästryggen efter att ha masserat med tex arnika.
Därefter lägger man på värmande täcke tex i ull.
Ger ett bra resultat och hästarna brukar se ut som de uppskattar det.

För den som inte har tillgång till micro fungerar det även med våtvarma handdukar (men då blir också hästen fuktig och på vintern kyler fukten).

P.s. glöm ej att dra ut sladden till micron bara.

Vart får man tag på vetekuddar? Kan man göra det själv? (=var får man tag på vete? :))

Lät som en bra idé! :)

Mvh Huntress

man måste inte ha vete, går även bra med havre eller korn oxå. Gör bara inte som en kompis till mig, hon slängde in sin vetekudde i tvättmaskinen för hon tyckte den blivit äcklig. :crazy: :crazy:

Låter som en jätte smart ide. själv har jag vattenkokare i stallet.

Ris fungerar inte för det är inte värmetåligt på samma sätt (går inte att värma om o om igen).

Kan man göra en stor kudde av t.ex havre och värma och sen lägga över stor del av hästens rygg?

Självklart får han mat, mycket mat dessutom. Men jag köper det på en särskild "hästmats-affär" (lät konstigt, men de säljer massor av hästfoder och tillskott från många olika märken) och inte på granngården. (Där köper jag bara betfor).

Han får inte ren vete kan jag ju säga!! :confused: :crazy: :)

Hö och halm etc köper jag ju från bönder som alla andra...

Mvh Huntress :)

Liknande trådar

E
Hästvård Jag hittade lite tips i en bok som jag tänkte lägga ut här. OBS! Detta stod i en bok! Alltså får ni tolka det hur ni vill, men vad jag...
Svar
19
· Visningar
4 064

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • Ridskoleryttare

Omröstningar