tips vid skada

vinkelina

Trådstartare
härjade med min häst och har nu en spricka/lös benbit i pekfinger, vilket påverkar ridningen i alla fall den närmaste framtiden

tips på vad jag skall göra, ej bara att du kan ju longera/tömköra, utan mer konkreta program.

kan tillägga att hästen min här ganska egen vid tömkörning, vilket leder till att hon blir hård i munnen, och hon har inte blivit longerad på säkert 10 år.

tips på vad man kan göra med en egensinnig häst med bara en hand

Sv: tips vid skada

Du kanske kan "koppla bort" pekfingret när du rider, lägg tygeln under lillfinger och över långfingret. Ingen aning om detta funkar men jag skulle nog försökt det.

Ett alternativ är att rida lite westernstyle, med neckreining istället, med vikthjälper så funkar detta ganska bra på de flesta hästar. Inte som dressyrarbete men iaf ute i skog o mark.

Tömkörning skulle jag nog inte ge mig på, det kräver mer än ridning av händerna. Longering är jag inte förtjust i men promenader kanske är ett alternativ.

Sv: tips vid skada

Jag brot armen en gang for manga ar sen och var tvungen att ga gipsad i 6 veckor. Jag passade pa att trana enhandsridning:idea: Funkade jattebra, bara jag fick hjalp att fa upp sadeln pa ryggen pa hasten.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
252
Senast: Lavinia
·
Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 545
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 154
Senast: valy
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 191
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar