Tips välkomnas!

J

jennyida

Efter att ha varit medryttare på en "gammal" galoppör en längre tid och handskats nästan uteslutande med fullblod de senaste åren känns det självklart för mig att välja fbl när det blir dags för hästköp. Jag har börjat leta en del, utan resultat. Vad jag söker är en ung häst, ej äldre än fem år som tagits ifrån löpet därför att den helt enkelt inte platsade och inte pga skada. De jag hittar är antingen ovannämnda (med god stam till avel/promenad), lovande föl eller aktiva hästar till andelsförsäljning. Någon som kan ge mig tips på försäljningsstall dito. dit jag kan vända mig? Mina krav på stam och prestationer är inte stora. Och heller inte utbildning. Vill ha en sund häst att börja om från början med enl NH. Tacksam för svar!

Sv: Tips välkomnas!

Kolla på tränarnas hemsidor. Du hittar tränarna på www.tabygalopp.se och www.jagersro.com

Har dom ingen häst tillsalu på hemsidan eller om dom inte har någon hemsida, så ring runt till dom olika tränarna .. Finns nästan alltid hästar tillsalu.

Lycka till ..

Stall Kahn har jättemånga hästar till salu nu eftersom Mischa ska sluta..kolla på isolaracing eller titta förbi och fråga=)

Tack för era svar. Isolaracing hade många intressanta ston i min smak. Jag älskar fullblodens exteriör, har aldrig varit fan av kraftiga halvblod utan tycker att de lite smäckrare fullbloden är mer uttrycksfulla, upplever dem i många fall intelligentare också. http://www.stuterihagen.se/ har otaliga hästar men man får som inte klart för sig vilka som står till försäljning och vilka de vill ha kvar till avel. Ska ringa och be om att få komma på besök, det ligger i närheten. Någon som köpt häst därifrån eller har övrig erfarenhet?

Mycket är ju en prisfråga, hade mitt sto tillsalu (nu har hon fått tre månader på sig att visa något), men ville ju inte släppa henne för 15 000kr direkt... Ni som läst "Fatta Galoppen" förstår säkert varför... Det brukar finnas flera fina häster tillsalu, ta dig en ordentlig titt i ridsport, när min var ute fanns det flera intresanta fullblod (kanske det var därför min inte blev sold :D )

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Mata småfåglarna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka