Tips, träning

R

restless

Har kört fast lite i träningen.. fritt följ, inkallning, hopp över hinder, apportering både vanli o över hinder, läggande o ställande under gång, fjärrdirigering, allt går jättebra! så nu börjar både ja o hundarna bli lite uttråkade..
Tips??:bow:

Gärna lite trix-tips oxå!:banana:
vi kan: rulla runt, tass, krypa/smyga, hämta kopplet.:banana:

Sv: Tips, träning

Jag säger - så klart - STÖRNINGAR!! :D

Kan dina hundar göra alla sina "konster" i en mer belastande miljö?

Träna tex i ett industriområde och gör linörighets-övningar på lite högre höjd, gör inkallningar där föraren står tre steg upp i en gallertrappa eller ligger/sitter under en baklastarer.
Träna platsliggning där hundarna ligger i en skottkärra.
Träna ställande under gång medan dina kompisar kallar in sina hundar i motsatt riktning.
Träna apportering med olika förmål och på olika avstånd/i olika miljöer.
Osv osv

Endast fantastin sätter gränserna! ;)

/Swat

jo.. ja vet.. bara lite stopp i fantasin nu:angel:

ah! jo.. tränar på torget ibland.. fast, sant.. borde nog utmana pojkarna lite o träna mer där bland allt folk. känner mig lite dum bara o träna där.. känns som man e i vägen o typ tränar för man vill ha uppmärksamhet o att folk ska stå o titta, o det e förvisso bra för hundarna kanske, men ja tycker d e pinsamt! :o

men ska se om ja hittar någe annanstans o träna oxå:)

Grabbsen brukar va me när ja rider o då tränar vi ibl lydn momenten när ja sitter på hästen. Bra variation:)

Skulle funnits en typ av tävling där man tävlar hundlydnad/hästdressyr i ett! Tusan va kul d varit!:bump:

om du tänkt fortsätta med lydnad så kan du ju börja med momentet rutan. det kan ta ÅR för vissa att lära sig.

Liknande trådar

Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 133
Senast: Nepenthe
·
Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
3 043
Senast: Pilot
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 645
Hundträning Hej alla! Ny här på forumet Har haft schäfer som jag tränat o tävlat med i 40 år. Dessvärre otur som ingen annan med att få avliva mina...
Svar
12
· Visningar
1 788
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka