MrsScabtree
Trådstartare
Nu måste jag verkligen få alla tips jag kan få. Grima är diagnostiserad med spondylos , och nu börjar en lång tid att friskvårdsbehandlingar för hennes del. Hon ska stå på metacam en tid innan vi börjar med "vattengåband", och under denna perioden får hon bara gå koppelrundor, inte kampa/leka vilt, ska hindras från att hoppa/busa runt osv. Detta är svårt. Grima är en väldigt livlig hund, och hon mår inte så värst bra av detta plötsligt stillasittande liv. Jag går långa promenader med henne (i koppel), men det räcker inte. Hon får göra mycket uppletandelekar, men jag märker så himla väl av hennes frustration. Hon kampar med allt som går att kampa med (om de så hänger en kökshanduk på en krok någonstans), kastar sig upp (precis det hon inte ska) för att undersöka något ljud hon "tyckte att hon hörde" osv. Jag får gå och "nejja" hela tiden, och givetvis blir det vara osämja mellan oss. Jag blir tokig!
Någon som har ett tips? Någon som har/har haft en spondylos hund?
Kan tillägga att hennes framtidsutsikter ser goda ut. Enligt vet och fysioterapeut kommer hon att kunna tävlas, hon får dock inte träna skydd mer. Det är just denna perioden vi ska klara av, innan vi går upp i atomer...
Hjälp?
Någon som har ett tips? Någon som har/har haft en spondylos hund?
Kan tillägga att hennes framtidsutsikter ser goda ut. Enligt vet och fysioterapeut kommer hon att kunna tävlas, hon får dock inte träna skydd mer. Det är just denna perioden vi ska klara av, innan vi går upp i atomer...
Hjälp?