Jag tror det blir pengar över.För 500 kronor?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror det blir pengar över.För 500 kronor?
1. Köp bröd istället för bullar, myyyycket billigare. (200 kr) Räkna 3 skivor bröd per person.
2. Hyvelost (100 kr)
3. Marmelad (20 spänn)
4. Tomat/gurka/paprika. (80 spänn)
5. Rökt korv är billigt (min favvo, när jag åt kött, är den bosniska(?) sucuk) (50 spänn)
6. Leverpastej, köp den stora ugnsbakade, grova (typ 30 spänn)
7. Inlagd gurka (20 kr)
Skinka etc är dyrt om du inte köper de billigaste äckelvarianterna (no offens). Bjuder inte jobbet på kaffe/te?
1 fralla per person för 5kr är ju bara det 175 kr..
Du kan inte lägga till några 100 själv?
Frallor med ost, skinka, sallad, tomat, paprika, kokt ägg (kaviar) och så kaffe, juice & te borde ju vara en bas
Sen keso, skagenröra, våfflor med nutella och grädde samt bär
Smoothies är ju gott
Med 500 kr kommer jag att leta efter mer prisvärd alternativ än fralla för 5 kr styck
Våfflor går fetbort då brandlarmet kommer gå igång direkt av oset...
/Lizzie
Jo, jobbet står för kaffe/te
Tänker inte köpa frallor eller dylikt, utan färdigskivat bröd.
Vi har några vegetarianter och muslimer så jag tänkte skippa leverpastej, skinka, korv. Utan istället kalkon för de som inte vill ha ost.
Det jag har svårt att beräkna är hur mycket grönsaker det går åt, Vi har några tomatallergiker, så det kommer bli gurka och paprika.
/Lizzie
Vi hade frukost på mitt förra jobb, 45 pers med alla världens hörn representerade typ. Ingen direkt hänsyn togs till vegan, minus fläsk etc. Utan det märktes tydligt upp vad som var vad helt enkelt. Gick utmärkt, folk tog det som passade.
Det jag konstant blir förvånad över är att när det bjuds är folk benägna att göra dagobertmackor och helt enkelt äta pålägg med bröd. Ta tills man skäms existerar inte heller för vissa. Oavsett kultur.
/Gira som inte får ihop hur skinka/kalkon, prickig korv, ost och marmelad samt paprika och tomat på samma macka blir gott.
Hjälp!
Jag har fått i uppdrag att fixa ordning en frukostbuffé här på jobbet. Här är förutsättningarna
Pengar: Jag har 500 kr att shoppa för
Antal som äta: Cirka 35 personer - cirka 70 % män.
Hur mycket bröd behöver man? Jag tänkte skippa kokte ägg etc, men pålägg, bröd och grönsaker.
Det jag är osäker på är mängderna - jag handlar aldrig mat till fler än två personer...
/Lizzie