Tips till frukostbuffé

1. Köp bröd istället för bullar, myyyycket billigare. (200 kr) Räkna 3 skivor bröd per person.
2. Hyvelost (100 kr)
3. Marmelad (20 spänn)
4. Tomat/gurka/paprika. (80 spänn)
5. Rökt korv är billigt (min favvo, när jag åt kött, är den bosniska(?) sucuk) (50 spänn)
6. Leverpastej, köp den stora ugnsbakade, grova (typ 30 spänn)
7. Inlagd gurka (20 kr)

Skinka etc är dyrt om du inte köper de billigaste äckelvarianterna (no offens). Bjuder inte jobbet på kaffe/te?

Jo, jobbet står för kaffe/te

Tänker inte köpa frallor eller dylikt, utan färdigskivat bröd.
Vi har några vegetarianter och muslimer så jag tänkte skippa leverpastej, skinka, korv. Utan istället kalkon för de som inte vill ha ost.

Det jag har svårt att beräkna är hur mycket grönsaker det går åt, Vi har några tomatallergiker, så det kommer bli gurka och paprika.

/Lizzie

1 fralla per person för 5kr är ju bara det 175 kr..

Du kan inte lägga till några 100 själv?

Frallor med ost, skinka, sallad, tomat, paprika, kokt ägg (kaviar) och så kaffe, juice & te borde ju vara en bas :)

Sen keso, skagenröra, våfflor med nutella och grädde samt bär :)

Smoothies är ju gott :)

Med 500 kr kommer jag att leta efter mer prisvärd alternativ än fralla för 5 kr styck :D

Våfflor går fetbort då brandlarmet kommer gå igång direkt av oset...

/Lizzie

Jo, jobbet står för kaffe/te

Tänker inte köpa frallor eller dylikt, utan färdigskivat bröd.
Vi har några vegetarianter och muslimer så jag tänkte skippa leverpastej, skinka, korv. Utan istället kalkon för de som inte vill ha ost.

Det jag har svårt att beräkna är hur mycket grönsaker det går åt, Vi har några tomatallergiker, så det kommer bli gurka och paprika.

/Lizzie

Jag tycker att det låter bra men jag tycker det är lyxigare ju fler pålägg det finns så får var och en välja. Märk upp noga så är det lätt att undvika om det är något vissa inte tål eller av andra skäl inte vill äta.

Vi hade frukost på mitt förra jobb, 45 pers med alla världens hörn representerade typ. Ingen direkt hänsyn togs till vegan, minus fläsk etc. Utan det märktes tydligt upp vad som var vad helt enkelt. Gick utmärkt, folk tog det som passade.

Det jag konstant blir förvånad över är att när det bjuds är folk benägna att göra dagobertmackor och helt enkelt äta pålägg med bröd. Ta tills man skäms existerar inte heller för vissa. Oavsett kultur.

/Gira som inte får ihop hur skinka/kalkon, prickig korv, ost och marmelad samt paprika och tomat på samma macka blir gott.

Vi hade frukost på mitt förra jobb, 45 pers med alla världens hörn representerade typ. Ingen direkt hänsyn togs till vegan, minus fläsk etc. Utan det märktes tydligt upp vad som var vad helt enkelt. Gick utmärkt, folk tog det som passade.

Det jag konstant blir förvånad över är att när det bjuds är folk benägna att göra dagobertmackor och helt enkelt äta pålägg med bröd. Ta tills man skäms existerar inte heller för vissa. Oavsett kultur.

/Gira som inte får ihop hur skinka/kalkon, prickig korv, ost och marmelad samt paprika och tomat på samma macka blir gott.

Vissa människor är helt enkelt glupska och äter gärna när dom slipper betala, men se om dom fått betala själva skulle en skiva ost räckt.
Vidrigt och pinsamt, skäms alltid lika mycket åt dessa tragiska människors vägnar! :meh:

Hjälp!

Jag har fått i uppdrag att fixa ordning en frukostbuffé här på jobbet. Här är förutsättningarna

Pengar: Jag har 500 kr att shoppa för

Antal som äta: Cirka 35 personer - cirka 70 % män.

Hur mycket bröd behöver man? Jag tänkte skippa kokte ägg etc, men pålägg, bröd och grönsaker.

Det jag är osäker på är mängderna - jag handlar aldrig mat till fler än två personer... :p

/Lizzie

Det blir ju drygt 14 kr/person. Det är ju inte så jättelite för en frukost, om man vet vad man vill ha och det inte blir något spill. Kan du prata med kollegorna och stämma av vad de vill ha?
Det är ju betydligt lättare att handla billigt till "ungefär 30 ostsmörgåsar, 20 skinksmörgåsar och 20 ägg med Kalles" än att handla till 35 personer tänker jag.
Sen kan det vara bra att veta om kollegorna prioriterar att bli ordentligt mätt eller att ha en god frukost. Jag har jobbat med kollegor som hellre hade tagit obegränsade mängder havregrynsgröt än en riktigt god men liten smörgås.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 807
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar