Babe

Trådstartare
Har idag varit hos vet med min ena katt som blivit elakt biten i svansen. Såret blev hjälpligt hopsytt, huden räckte inte runt....
Katten skall ha tratt i 14 dagar för att detta skall läka, men redan på vägen hem plockade hon av sig tratten som vet satt dit. Väl hemma så satte jag på tratten igen och jag satte den hårt.
Katten har nu i rena panikanfall plockat av sig tratten två gånger till, vi pratar alltså riktig panik över tratten. Hon springer som en idiot i det rummet hon är instängd i och slutar sen med en trippel saltomotar där hon ligger på rygg sparkar och skriker tills tratten är av. Allt i panik :(
Har pratat med veterinären igen, hon/han säger att tratten måste vara på. Men hur löser jag detta? Det måste vara fler katter som får panik och inte klarar tratt.....
Någon med tips eller råd?
/B
 
Sv: Tips tack

Tratt kan störa katter ordentligt och jag tycker att de uppblåsbara kragarna som går att köpa är bättre. Mina katter accepterar dem på en gång. De heter Pro-Collar och finns hos flera internetbutiker och även i välsorterad djuraffärer.

Det finns även de som gör egna kragar av papperstallrikar.
 
Sv: Tips tack

Tack jag börjar leta efter dessa genast, för risken är stor att katten skadar sig mer i sina panikanfall för att få av tratten än att hon är utan.

Tack!
 
Sv: Tips tack

De uppblåsbara kragarna tror jag är bäst men som budgetvariant kan du ta en papptallrik och klippa ut en lagom rundning i mitten och ett snitt ut i kanten.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Usch måste bara skriva av mig! Om tråden är på fel ställe så flytta den gärna. Var med om en så obehaglig händelse idag! Är för...
Svar
2
· Visningar
1 731
Senast: Fruentimber
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 748
Senast: AnneB
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 414
Senast: Ajda
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag har varit en till ganska jobbig dag men inte sååå dålig som några har varit nu. Men inte bra heller. Men iallafall så läkaren har...
Svar
11
· Visningar
1 723
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp