Masqueradee
Trådstartare
Jag har en bekant till mig som skaffat valp. Hon har haft den i ungefär en månad och har stött på ett problem. Ofta när hon (eller någon annan) är ute och går med hunden så attackerar han byxbenen/skor och ibland hoppar han även upp efter händer. Till en början stannade hon och tittade på honom tills han slutade och sa (inte på skarpen) till honom att sluta. Detta hjälpte inte alls men då bad jag henne att prova att totalt ignorera honom och bara fortsätta gå. Detta fungerar hyfsat men ibland inte alls. Tar man bort honom med handen biter han bara i handen istället. Problemet kan uppstå när de precis ska gå ut och gå, när de kommer tillbaka från promenaden, när de går själva, i grupp, när de har tränat (sitt/ligg, kom, stå etc), när han går lös.. Ja jag har i alla fall inte kunnat se något mönster.
Han biter även gärna i händerna när man böjer sig ned för att klappa honom.
Det är en tysk mellan-spets (mittelspets?) och en o-kastrerad hane.
Ägaren går ingen valp-kurs (vill men det krockade med något) och det är mest jag som får svara på hennes frågor och så lär jag henne allt jag kan, vilket inte är mycket då jag bara har haft hand om andras hundar och är absolut ingen expert (vilket hon vet om).
Han biter även gärna i händerna när man böjer sig ned för att klappa honom.
Det är en tysk mellan-spets (mittelspets?) och en o-kastrerad hane.
Ägaren går ingen valp-kurs (vill men det krockade med något) och det är mest jag som får svara på hennes frågor och så lär jag henne allt jag kan, vilket inte är mycket då jag bara har haft hand om andras hundar och är absolut ingen expert (vilket hon vet om).