Tips på tuggben som räcker länge

lulski

Trådstartare
Jag provar här för att se om någon har tips på tuggben till hund som räcker länge. Jag har upptäckt att min hund, en labbe, är en riktigt hejare på att tugga i sig tuggben. :D De varianter jag provat håller inte speciellt länge så jag tänkte att någon här inne har något bra förslag på ben som varar. Märgben aktar jag mig för, det känns som om det är alldeles för stor risk tandfrakturer.

Tack för tipset! Det ska jag prova :) Något speciellt djur vars horn brukar hålla länge?
De olika sorterna som jag testat har hållit väldigt länge allihopa. De äldsta hornen är nog nära två år nu och har inte minskat särskilt mycket. De som är kluvna går åt fortare men även de lär hålla flera månader, mina jobbar på sitt första kluvna ben nu som jag köpte i höstas. De gillar det bäst, för de kommer åt märgen :)

Tugghorn är beställt! :)
Har provat älghudstuggben men det var ingen större skillnad mot vanligt råhundstugg i tuggtid, bara tre gånger så dyrt :D

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
754
Senast: WildWilma
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 519
Senast: ildiko
·
R
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 143
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 301
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Kastrering av tik - erfarenheter?