M
millansnillan
Jag vill ha tips på trix man kan lära en snart 7 månader gammal valp. Han är inne i puberteten nu (=Vissa dagar uppför han sig exemplariskt, andra dagar hör han inte )
Jag vill ha tips på någorlunda lätta trix. Vill inte göra det för svårt nu när han har svårt att koncentrera sig länge.
Det här kan han:
Kom
Sitt
Ligg
Vänta
Fot med ögonkontakt (än så länge bara några meter, men det övar jag på promenaderna)
Puss (Han slickar på kinden)
Tass (Han slår med sin tass på min hand)
Hej (Han lägger sin tass i min hand och skakar)
Vi har bara repeterat i 3 veckor nu
Annars brukar jag träna in det han ska kunna, sedan när han kan det riktigt bra så fortsätter jag att repetera det i 1-2 veckor till.
Vi har tröttnat på att köra samma saker jämt. Så hit med tips på trix nu Gärna hur man lär in det med.
Jag vill ha tips på någorlunda lätta trix. Vill inte göra det för svårt nu när han har svårt att koncentrera sig länge.
Det här kan han:
Kom
Sitt
Ligg
Vänta
Fot med ögonkontakt (än så länge bara några meter, men det övar jag på promenaderna)
Puss (Han slickar på kinden)
Tass (Han slår med sin tass på min hand)
Hej (Han lägger sin tass i min hand och skakar)
Vi har bara repeterat i 3 veckor nu
Annars brukar jag träna in det han ska kunna, sedan när han kan det riktigt bra så fortsätter jag att repetera det i 1-2 veckor till.
Vi har tröttnat på att köra samma saker jämt. Så hit med tips på trix nu Gärna hur man lär in det med.