tips på träns

• Western
  • Trådstartare Trådstartare SomethingCorporate
  • Startdatum Startdatum
S

SomethingCorporate

Jag tycker mig ha letat överallt utan resultat.
Söker ett träns som är lite lagomt showat, i mörkbrunt och det ska vara smala "band".
Spelar ingen roll vilken sorts pannband det är
Smärtgränsen går vid ca 1000 kr (är det nu riktigt snyggt kan jag tänja på det också).
Någon med något tips?

Hästen det ska sitta på.
7_91141014.jpg

Tycker väldigt bra om tränset hon har på bilden men behöver ett till då honm nu ska skolas på stång och även då som tävlingsträns.
Tycker det är lite tråkigt på tävling.

Sv: tips på träns

Min smak och tycke (kanske inte gäller överallt =) ) är att inte använda sig av snören på tävlingstränset då det ser mer ovårdat och simpelt ut än Silverspännen eller skruvar.
Din häst har ett nätt fint huvud, och då vill man självklart ha rena linjer, inte ändar från lädersnören som spretar.
Här har du en variant jag tycker skulle vara snygg på din häst:
31071419.jpg

LL du har PM =)

Varför är manen klippt så långt bak, eller är det en synvilla?

jag har ett liknande på min andra häst och jag tycker inte alls att det klär henne.
Hon har så liten mule och mun att det ser så enormt stort ut på henne.

Men tack för tipset.

Angående klippet så är det där en väldigt hemsk utväxt som jag tror gör att det ser större ut, men annars har jag nog kanske lite mer än genomsnittet (med arab) av den enkla anledningen att jag tycker det är snyggt :D Försökte hitta en bild där den var välklippt och det syntes bra men utan reslutat så ni får klara er :D

Föll mig inte riktigt i smaken på grund av det stora silver detaljerna.

Jag är galet kräsen har jag fått inse för jag har letat igenom typ alla sidor utan resultat.

Men jag är jätte tacksam för att ni vill hjälpa så fortsätt gärna att skicka förslag :D

Det där hade varit perfekt om det inte vore för det stora silverspännet :angel:
Jag tål verkligen inte det.

Det här tycker jag ser nätt och fint ut, men du kanske inte ville ha råhudsdetaljer?

LCC11.jpg

Det går å få med ett annat spänne..:) Men som sagt det hamnar nog på nätta 3-4 tusen =)

haha med en del väntade jag mig inte det 3-4 dubbla :p
Men då är det som det brukar, alla träns jag faller för ligger i den prisklassen.

Tack för tipset det såg okej ut, inte helt klockrent och jag kan lätt erkänna att jag inte förstår ett ord tyska.
Skickar dom till sverige och hur mycket går frakten på?

Har faktiskt funderat lite på råhudsdetaljer och tycker det är snyggt men är lite tveksam till hur det blir mot hennes ljusa huvud, om det verkligen blir snyggt..?

Men dom ligger ju ofta lite lägre i pris och det får det ju plus för :)

Det är fraktfritt om det kostar mer än 100 Euro. Men om du är intresserad så kan jag ju givetvís fixa beställninge

Om du surfar med google chrome så kan siten översätta till engelska från tyska.

DESCRIPTION:

Head piece from the finest leather USA. In many different versions available Concha and buckle. Schnallenset Please select colors: clear, dark chestnut and available, please select (). Monaural All models also available as Zweiohr size medium sized horses (Quarter, Haflinger, Paint, Arabian, etc.), special sizes and requirements on request.
.

Blev en viss blandning på språken...men jag kan hjälpa till,
. Vi har handlat mycket av denna firman och är mycket nöjda med derar service och priser.

Senast ändrad:

Tack så hemskt mycket förhjälpen och erbjudantet.
Ska kika runt lite mer men kanske återkommer :D

Liknande trådar

Utrustning Hej Letar efter mitt dröm träns men har inte hittat vad jag söker. Då vänder man sig till buke såklart! Det jag vill ha: Bred...
Svar
2
· Visningar
814
Senast: Equilina
·
Hästhantering Jaa, som rubriken lyder. Träna hur, vad, när, varför? Kan ju tillägga att hästen är av den extrema sortens Right Brain Introvert. Någon...
Svar
7
· Visningar
3 380
Senast: axel
·
Utrustning Visste inte om denna tråd skulle vara här eller under hund men annars får ni bara flytta den! Jag fick för ett tag sedan ett träns av...
Svar
12
· Visningar
1 250
Ridning Jag rider en kallblodstravare som har lite stressbeteende kvar sen travet. Han vill också göra allt i högt tempo, gärna fullt ös...
Svar
9
· Visningar
2 444
Senast: KSF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Valp 2025