Tips på täcken...

F

Felway

...som är smala i bogen önskas! Men helst ska det vara bogveck, så att "lilla" bus-ponnyn (är en maxad D-ponny som drar 125cm. i täcken)kan röra sig ordentligt. Han är väldigt smäcker med "klen" bog så de flesta täcken är alldeles för vida fram... Har bla. provat Bucas,Event,Rambo och de sitter ej bra. De ända täckena som sitter någolunda bra är H**ks Horze-täcken... Vill ha tips på både stall-och utetäcken...:banana: :banana:

Sv: Tips på täcken...

Har samma problem som dig, och rent generellt tycker jag att de täcken som sitter bäst på en dylik häst är sådana med halvhals, oavsett märke.

Liknande trådar

Utrustning Någon som har nån erfarenhet av vintertäckena Tyfon FL/DL? Från B**jes. Passform osv? Sitter och kollar på nya vintertäcken till min...
Svar
13
· Visningar
2 359
Utrustning Börjar tröttna på täcken då de aldrig sitter "som de ska" på hästen. Han är smal över hals och bog, 135cm i rygg med en hög manke. Äldre...
Svar
10
· Visningar
1 293
Utrustning Jag upplever att mina täcken är för stora i halsen på min häst. De sitter inte bra och det regnar in. De är alltså stora i själva...
Svar
5
· Visningar
1 186
Senast: bejkonfis
·
Utrustning Nu vill jag gärna ha era tips på slitstarka utetäcken med god passform för en stor häst som inte är alltför bred över bogen :) Gärna med...
2
Svar
29
· Visningar
2 799
Senast: Wembley
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Säng
  • Valet i USA