Tips på snygga tävlingstäcken!

soffie

Trådstartare
Har blivit lite besatt av täcken :p
Någon som har tips på nån sida som har snygga tävlingstäcken. Nu tänker jag på täcken i bomull, flecce eller ull. Utan kryssgjordar!Gärna med någon fin passpoal el likn. Ska passa på en fin dressypålle :)Jag är också på jakt efter nya transportskydd -höga- nån som veta några snygga o bra?Har haft ett par bucas nu men de börjar bli slitna. Vad har ni förressten själva för täcken när ni är ute o tävlar/tränar?

Equalityline har täcken i en mängd olika kvaliteer och utformad. Går ju dessutom att designa precis som man själv vill...
Mias RS och Hansbo har ju annars också fina täcken...

Jag har ett jätte fint marin blått mixt woll från equalityline med flätad guldkant dret fint och dret bra!! kostade 1150 tror jag om jag inte mins fel.

Vad kan inte passa bättre än ett i sammet då undrar jag? :D Jag har ett grått, urtjusigt!

Jag har ett Capriati som tävlingstäcke. Det är i fleece, mörkblått med guldfläta :love:. (utan kryssgjordar) jag köpte det för 420 kr i en lokalridsportbutik, men ser MYCKET dyrare ut :d

är ganska stora i storlekarna

Min pålla har ett grönt svettäcke från Horseware/Rambo på sommaren, kanon!
rambocottoncooler.jpg

Vår/höst ett brunt ylletäcke från Mia's (köpt på Börjes), kostade ca 800 kr. Supersnyggt o bra!

Jacson har en modell på fleecetäcke som är billig (runt 240:-) och URSNYGG! Tjockt material, dubbelsytt runt hela kanten, finns i beige, vinröd och mörkgrön. (Inte sett fler färger.) Bra fall på materialet också, det är inte sådär "flygigt" som fleece kan vara annars. Jag är supernöjd med mitt! :D

Exklusiv tycker jag har jättefina, inte dyra heller!

Transportskydd, helt klart Mark Todd eller någon av dessa kopior som finns (från börjes, hööks, event..)

Equiline, RG, Hansbo John Whitaker! :love: alla skiitfina =)
Mark Todd har bra transport skydd!

Inget svar men fråga till alla er som har fleecetäcke:

Hur förhindrar ni att hästarna blir som elektriska ålar av fleecen? Jag fick sälja mitt snygga, fina fleecetäcke för att pållan blev alldeles knastrig av all elektrisitet.

(Vilken jag sedan förde över till kissarna hemma så att det slog blå gnistor om oss i mörkret! :eek:)

Vill jättegärna kunna använda fleece men just nu är det helt enkelt inte värt det!

jag har ett jättesnyggt tjockt ulltäcke från equiline, mycket tjockt och mysigt. RG gör jättefina täcken i bomull och fleece. Jag har bucas 2000 (höga) transportskydd när jag kör hästen, de har fungerat jättebra

Vet du någon sida där man kan se bild på det vinröda fleecetäcket?

Equiline, ett ljusblått med guldfläta :eek: jättefint, mark toddm skydden är som sagt jättebra :)

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka