Tips på snygg & BRA brösta? (Ej förbygel)

Sv: Tips på snygg & BRA brösta? (Ej förbygel)

HL Equipment :love:

Har redant bestämt mig för den, den känns mycket rejälare och skönare för hästen! :)

Fortfarande, FÖR MIG går det INTE!

Jisses, mens på gång eller? :cautious:

Varför har du graman på hästen vid uteritt?

Nu blir jag elak, men det kan väl vara en bra idé att träna hästen så att du har kontroll över den.

För övrigt har jag aldrig sett behov av en brösta för att hålla sadeln på plats vid bockande, eller vid klättring. Jag har ganska branta klätterbackar här (men visst, allt är relativt och du kanske tycker att mina backar är flacka).
Med en välsittande sadel finns inte problemet.

Som exempel kan jag berätta att jag en gång efter ritt i branta backar kom ner och upptäckte att sadelgjorden inte låg an mot hästens mage (hade uppenbarligen spänt den för dåligt). Schabraket "gungades loss" under galopp (hade uppenbarligen inte använt de där banden för att fästa schabraket utan endast lagt det löst under sadeln) och fick bäras hem för hand.
Gled sadeln i backarna?
Nej.

Väl passande sadel kan vara lösningen på din fråga.

Jag har en billig jäkla resårbrösta från hööks, smidigt med hakar (fanns i mässing när jag köpte). Den gör sitt jobb i skogen på just det sätt du beskriver, träden bryr sig inte.

Ja nu köper ju inte jag min utrustning för att träden skall glo ;) utan för att jag vill ha något bra för hästen! :)

Vill ha en helt i läder, inte för att det är snyggt, utan för att jag anser det vara det bästa! :)

*kl*

Tycker det är rätt fräckt av folk att helt sonika bara anta att jag har felaktigt anpassad utrustning och endast köper saker av det estetiska perspektivet! :yuck:

Tänkte iof be ett annat företag att beställa hem den till mig! :)

Aha, tänkte ev bestället direkt från deras webshop dels för att det blir billigare än den från Hööks men framför allt för att den finns i ljust brunt läder :D :love:

Har visserligen en brösta från Stübben i deras ljust bruna färg honung som jag aldrig använt då jag tycker den är för fin ;)
Knäppt va ?

hahaha underbart! ;):D

Ja jag vet inte riktigt vad den kostar, men det var inget mördarpris tyckte jag mig få upp i alla fall! :)

Jag vill ju då ha en svart, dock med mässing! :love::d

I deras webshop kostade den lika mycket i dansk kronor som Hööks tar...

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 815
Senast: QueenLilith
·
Hoppning Jag smiter in här från dressyr... Jag rider ut rätt ofta (i dressyrsadel)men har märkt att sadeln har en tendens att kasa lite bakåt vid...
Svar
1
· Visningar
1 539
R
Träning Hej alla glada där ute, glad påsk till att börja med :-) Jag har just blivit fodervärd åt en häst, en äldre herre på 18 år, halvblod... 2 3
Svar
45
· Visningar
4 060
Senast: Lager
·
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 514
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blåsljud på hjärtat
  • Akvarietråden V
  • Guldfasanerna