tips på skötsel av vitt foder

Nominous

Trådstartare
har precis köpt en sjukt snyggt dressyrträns med 4cm bred nosgrimma och med vitt foder. tycker de är så :love: med vitt foder på kandar och dressyrträns - men huuuur håller man dem vita? tycker de är så gräsligt fult när de blir sådär guldassiga :crazy:

så alla tips tages tacksamt emot!

sen en till sak - vad har ni för pannabnd på era träns med vitfodrade nosgrimmor? tycker de blir så mycket med vitfodrat pannband men en annan del tycker de känns så ihopplock med annat pannband. men funderar på ett blingpannband ändå. eller kanske ett OS med vitt foder och bling :love: finns ett sjukt snyggt jag sett..

lägg gärna in bilder på era träns med andra pannaband är 'orginal' till vitfodrade nosgrimmor! :D

Sv: tips på skötsel av vitt foder

Det enda sätt jag kan komma på är att ha det vita lädret "överfettat" så att smuts aldrig kommer åt lädret utan fastnar i fettet. Och naturligtvis rengöring efter varje användning. Glycerintvål borde vara användbart som "fett" när jag tänker efter. Alltså som man använder skidvalla.

hmm okej. jag som har en känsla av att fett förstör färgen. men jag kanske är ute å cyklar där??

nej det funkar inte.
min erfarenhet är att det slits samma hur man gör! eftersom det blir så snabbt smutsigt måste man hålla på och putsa mkt och ofta. det sliter på färgen.

jag har ett vitfodrat döbert träns, det är mer creme färgad nu... har inte tänkt på hur mkt det gulnat tills jag köpte ett vitfodrat döbert kandar och hade något att jämföra med. :p det enda sättet att hålla det kritvitt är nog att spara på det, bara använda det till träning/tävling tex.

jag använder bling pannband till vitfodrade nosgrimmor. ALDRIG vitt foder på pannbandet, det är inte snyggt!

lite bilder med olika pannband

DSCN2299.jpg

Bild026-1.jpg

DSCN2084.jpg

DSCN2055.jpg

IMG_7460.jpg

Mitt bruna träns med vitfodrad nosgrimma, bytt pannband

24714568.jpg

24714567.jpg

Gör rent efter varje gång det används.

jo helt kart blir det ett blingat pannband!

men finns de nåt fett eller nån tvål som ni upplever bättre eller sämre på fodret?

Hmmm jag har breda vita nosgrimmor och dom rengörs väl inte alltför ofta ^^ typ inför tävling lr så bara :P
om jag bara tar lädertvål och svamp så får jag dom supervita igen.. även om dom ser väldigt tråkiga ut innan...
Mina nosgrimmor är flera år gamla. Ser fortf nya ut när jag har rengjort å smort dom :)

Liknande trådar

Dressyr Jag är ju inte så insatt i dressyrvärden men vill ha tips på snygga och inte för dyra dressyrträns. Köpte ett rundsytt från h**k och...
2
Svar
20
· Visningar
9 904
Senast: jemeni
·
Utrustning Är det snyggt?:p Har ett vitfodrat remont till min tjej, det är riktigt snyggt, men just nu är hon ju grå förtfarande. Är sugen på att...
Svar
8
· Visningar
3 881
Senast: Ketrawzc
·
Dressyr Vår nye kille har x-full. Han kan ha vanlig full men nosgrimmorna går inte ens runt, han är en kallblodstravare så en grov rejäl kille...
Svar
7
· Visningar
2 276
Senast: Fenestra
·
Utrustning Jag behöver hjälp... Min nya häst är större än alla de andra jag haft tidigare och jag behöver nya grejer (synd va? :D) Nu till det...
Svar
11
· Visningar
1 138
Senast: Equilina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix