Tips på sjukhage

kapten-kuse

Trådstartare
Hej. Jag har ett sto som skadade sig tidigare i år, en fraktur i vf knä och hon har stått på box i 2-3 månader nu varvat med en liten ruta till sjukhage. Jag undrar om det är någon som har lite innovativa idéer om hur man kan bygga en större hage där hon kan vandra runt utan att få upp farten och springa? Funkar det med någon slags labyrinthage eller blir det cirkusrace runt hörnen? Någon med erfarenhet?

Det beror nog helt på hästen.

När min hade en senskada byggde jag en slags slalom. Det fungerade toppen i knappa två veckor, sedan kom han glatt galopperande runt svängarna med perfekta galoppombyten vid varje pinne. Han behövde bara fundera ett tag för att lösa gåtan så att säga.

En lite lugnare/mindre intelligent häst hade säkert fungerat bra längre tid.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
577
Senast: tara
·
Hästvård Hej! Min ponny har nu stått i sjukhage i två månader och gått 20 minuters - promenader. Orsaken är inflammation i hovled och kotled...
Svar
9
· Visningar
1 109
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 177
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
926
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V
  • Kattraser bomba mig med info