Tips på saker att dra

WhoIsItAgain

Trådstartare
Har påbörjat inkörning av min häst. Hon drar nu släpa utan problem. Steg 2 tänkte jag skulle vara släpa + kälke (sån där liten en).

I vagn tänkte jag inte prova förrän i vår när snön är borta igen. Men vad kan hon dra i vinter? Kan man på släpan koppla på någon typ av pulka? Det måste ju vara stabilt och säkert. Vore kul prova att "åka" lite bakom på plogade vägar innan man sätter dit den riktiga vagnen tänkte jag (om det nu går).

Tips någon?

Ska även fråga min körinstruktör men tänkte det är bra få tips från flera håll.

Sv: Tips på saker att dra

Har påbörjat inkörning av min häst. Hon drar nu släpa utan problem. Steg 2 tänkte jag skulle vara släpa + kälke (sån där liten en).

I vagn tänkte jag inte prova förrän i vår när snön är borta igen. Men vad kan hon dra i vinter? Kan man på släpan koppla på någon typ av pulka? Det måste ju vara stabilt och säkert. Vore kul prova att "åka" lite bakom på plogade vägar innan man sätter dit den riktiga vagnen tänkte jag (om det nu går).

Tips någon?

Ska även fråga min körinstruktör men tänkte det är bra få tips från flera håll.

Jag har tränat upp min kuse med att dra däck efter. La två stycken över varann, sen satte jag en kedja runt dem för att sedan fästa me S krok. Det är bra om man vill köra i skogen, lite huller om buller runt träd å så:) . Vet inte riktigt vad du tänkte dig med din körning? Jag är i fasen att dra halv timmerkälke bakom nu i snön...det är kul!

Liknande trådar

Hundträning Hej, det är såå jobbigt att gå promenader med vår 14-månders retriever och har egentligen alltid vart. Mycket flat i honom. Ja vi har...
Svar
19
· Visningar
5 846
Senast: Tuggben
·
Träning Behöver era synpunkter! Har träning ikväll och såklart har det snöat i natt... Avskyr snöiga och hala vägar över allt annat och är...
2
Svar
21
· Visningar
3 792
Senast: kryddelydd
·
Körning Hejsan! Jag har en fullblod/halvblods valack på 5 år som jag har haft sedan i december. Vi tränar och tycker väl att hoppning är...
Svar
3
· Visningar
2 233
Senast: Nielaa
·
Körning Jag har ett shettissto på 8 år vi har haft sedan hon var 1. Hon rids av mina barn och vi har kört in henne. Jag har tömkört henne en del...
Svar
11
· Visningar
2 304
Senast: Mezcal
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix