Tips på sadlar (ja, ännu en tråd :D)

Solvira

Trådstartare
Jag har nu insett att min häst breddat sig för mycket för att sadeln ska ligga bra på honom nu. Han har nu en Edinburgh med bomvidd 3, storlek 17,5 till mig. Jag vill ha tips på sadlar som passar relativt rakryggade hästar (mer rak än svängd, men inte helt rak) och som har stora stöd. För jag har insett nu att ju äldre jag blir desto mer kommer mina knän behöva stödet, då mina leder bara blir mer och mer känsliga för kyla.

Så, fram med allt nu! Amerigo har jag tänkt mig, men jag vet inte om det finns i min prisklass beg.

Planen är som den att jag ska sälja min allroundsadel (en Hubertus flexline, 3,5 "gammal" välvårdad och knappt använd på 2,5 halvt år nu. Kan väl kanske få 3.000 för den ev. lite mer om jag väljer att sälja den komplett vilket inte är helt omöjligt- tänker ska en tabacco färgad hoppsadel senare och den här är ju svart) och min dressyrsadel (Edinburgh från -99, även den välvårdad. Har ju varit min bebis. :D Kan väl få 8-9.000 för den) för att finansiera en ny sadel som jag tänkte åka till M*st*ng och prova ut. Men jag vill ha ett humm om vad de kan tänkas erbjuda mig.
Är det någon som vet om M*st*ng tar sadlar i inbyte och att jag sen får välja ut en sadel till det värde som de tycker mina två är värda?

Senast ändrad:
Sv: Tips på sadlar (ja, ännu en tråd :D)

Nej, det har jag inte faktiskt. Får hoppas att de har dem där då, eftersom jag tänker prova ut en. :D Ska ringa på måndag och försöka fixa tid så fort som möjligt.

Är ju himla sugen på en Bates Innova :d, men det har jag inte råd att punga ut med för en ny och det finns ju inga beg.

Hur är stöden på en Bates Isabell Werth?

stöden är bra på wintec isabell werth iaf.
faktiskt den skönaste sadel jag ridit i.
har dock ej provat bates,,,men det borde ju vara rätt lika passform.

Ja, en Wintec vill jag inte ha. Tycker det är så himla mycket snyggare med en lädersadel. :p

Hej hopp! Mustang kan ta sadlar i inbyte, men troligtvis kommer du få dåligt pris. Min kompis skulle få 9.000 för en jaguar men mustang rekommenderade henne att sälja den privat istället (de värderade den till 17.000).

Kan tippa på att du kommer få prova olika modeller av albion, CB, JR, Crown, Globus. Jag köpte en JR där och är riktigt nöjd! (inte med att prislappen hamnade på 15´men men :angel:) Räkna med att hamna ngnstans i prisklass mellan 10-20´.

Om du är inne på Bates kan jag tipsa om att Isabellen är rakare än t ex Innovan - de är alltså inte likadana undertill.

Bra att veta om ena sorten inte passar!

Liknande trådar

Utrustning En av mina sadlar ligger inte bra på hästen den har används på längre. Började med att hästen blev sur när sadeln kom på i samband med...
Svar
0
· Visningar
642
Senast: Freazer
·
Utrustning Alltså nej nej nej och åter nej! Nu är jag nere i sadelträsket, rejält! :banghead: Hur svårt ska det vara att hitta en passande sadel...
Svar
14
· Visningar
2 594
Senast: Equilina
·
Utrustning 3 frågor i samma tråd.... tycker det är onödigt att skriva två skilda trådar då alla frågorna gäller samma sak: sadlar. 1. Jag har en...
Svar
3
· Visningar
1 230
Senast: Spyro192
·
Utrustning Måste hitta en dressyrsadel till min fyraåring. Den jag har kvar sen andra hästen passar inte... Det är en Trainers jessica normal bom...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
11 887
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?