Tips på remontträns!

SweetBriar

Trådstartare
Vet att det finns maaassa såna här trådar, men har sökt och hittar inte vad jag söker, så nu ber jag själv buke om tips :idea:
Har köpt mörkbrun dressyrsadel och måste nu köpa ett nytt mörkbrunt dressyrtrräns :d, då jag bara hade svarta dressyrträns innan.

Kravlista:
  • Ska vara remontnosgrimma
  • Mörk/chokladbrunt
  • gärna silverspännen, men inget måste
  • Bra kvalité! Behöver inte vara ngt dyrt märkesträns, men vill ha ett som håller!
  • Inåtvända spännen vid bettet
  • Gärna snyggt, lite blingat pannband och lädertyglar till, men det är ju inget måste då man kan byta ut detta :)

Tipsa på!

Sv: Tips på remontträns!

Då har jag nog precis inhandlat ett som jag kan tipsa dig om!! :love:

Hansbo har ett i sin Classic-serie som är "nötbrunt" (lite halvmörkt, väldigt snyggt faktiskt!), med inåtvända spännen, remontgrimma och tre stora "diamanter" på ena sidan av pannbandet. Käkremmen är justerbar på båda sidor. Spännena är helt vanliga rostfria.

Pannbandet är lite droppformat/breddat där stenarna sitter, och det är jag själv lite kluven inför, men oftast tycker jag det är skitsnyggt. De tär ju lätt att byta annars...

Tyvärr är det vävribbtyglar som följer med, men mina gamla Gold Medaltyglar passar perfekt till. Kolla på Hööks hur de ser ut i färgen "nuförtiden". :idea:

Kvalitén är väl inte super, men absolut inte dålig. Reder sig fort efter någon smörjning.

Har sett varierande priser, men någonstans runt 4-500 bör du få det för.

Men du, det låter ju perfekt :love:
Classic har jag på ett hoppträns och det var skitfint i kvalitén och mjukt redan från början :d Ska genast kolla in det, har du ngn länk ;)

Tack för svar:bow:

Kolla här!

Tyvärr ganska kassa bilder, svårt att se färgen. Men du ser hur stenarna är placerade åtminstone...

Jag är supernöjd!

:bow:
Även dom undre henri di (de?) rivel var riktigt snygga :d Får lite beslutsångest nu..

Stübben har ett jättefint.
Fin brunfärg - då är jag en som är starkt troende på det svarta lädret.
Tygelhakar på sidostyckena, har för mig att det ingick tyglar också - även dessa med tygelhakar eller "innåtvända spännen" som du kallade dem. :)

Har tyvärr ingen bild - eftersom jag tror på svart. :)

Lycka till att finna det perfekta där ute i tränsdjungeln..

Mycket bra tråd!

Classic är jättefint, dock så ha det varit slut alla gånger jag beställt det (typ 3 ggr). :mad: Så har struntat i det, men nu tror jag att det blir ett sånnt till min nya sadel.

Vi kanske kan byta?
Jag har precis bytt från brun dressyrsadel till svart.
Skämt och sido, jag har precis ett sådant träns du efterfrågar förutom inget bling på pannbandet.
Det är ett Otto Schumacher och remontgrimman har de korrekta (?) trekantiga ringarna.
Man kan kombinera i hop tränset precis hur man vill ha det. Sys bara upp på beställning men är inte speciellt dyrt.

mmm, ett sånt skulle man ha :d
Men OS är väl jättedyra ;)?

tack alla andra för tips oxå! :bow:

*kl*
Vill bara meddela att jag är oerhört nöjd med mitt träns och vill inte sälja ;), jag har fortfarande kvar hoppesadeln som är brun.

Jag har beställt ett svart med achen-nogrimma till dressyrsadeln.
Det tränset är helt plain och ska kosta ca 2 000,-. Vet ej om bling kostar extra. Kan rekommendera att titta på deras hemsida, där finns mycket glitter och färger att titta på.

Klart att det inte kan kallas billigt men kvaliteten är super samt det verkar finnas en bra andrahandsmarknad.

Liknande trådar

Utrustning Letar efter ett nytt träns till min grabb, och börjar bli lite frustrerad. Det som följde med honom är ett gammalt körträns, av helt...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 452
Senast: Sanibel
·
Utrustning Söker efter ett träns som jag har fått en bild i mitt huvud på. Har alltså inte sett detta i någon affär eller dylikt men jag söker...
Svar
7
· Visningar
1 389
Senast: BigEnough
·
Utrustning jag letar efter både träns och kandar men hittar ingenting jag verkligen vill ha, jag har ingen lust att lägga flera tusen på både träns...
2
Svar
27
· Visningar
5 716
Senast: Hedwig02
·
Dressyr Någon som kan tipsa om ett snyggt rödbrunt träns? Får inte vara vanligt chokladbrunt, måste vara rödbrunt. Söker efter ett kandar...
Svar
8
· Visningar
1 884

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar