Tips på PRE-hingst

Miran

Trådstartare
Jag har ett arabsto som jag funderar på att betäcka med en PRE-hingst och jag behöver lite tips på lämpliga hingstar. Araber är "min" ras, men eftersom jag tränar dressyr så skulle jag vilja ha en häst med lite mer massa och storlek, men ändå arab.

Eftersom jag helst inte vill lämna bort mitt sto, så är jag först och främst ute efter hingstar för semin.
Är det någon som har något tips? Gärna med länkar eller bilder. Tack på förhand.

Sv: Tips på PRE-hingst

Vet PepinoPRE har fina PRE hingstar på semin men du kanske har spanat in dom :laugh: Har iallfall jag, hehe.

Vi har använt Bodeguero XXII till vårt lippizianer sto..

Jag hade nog i första hand övervägt någon av de lite mindre PRE-hingstarna till ett arabsto, t.ex. Jugueton CXXXVII, Bodeguero XXII, Golosino IV, Guantero eller Sevillano XLIX. Dessa har väl visat sig vara rätt bra på dressyr också - vad jag vet. Hur det är med semin på dessa vet jag inte.

majamia - lite offtopic men nu blir jag nyfiken; har ni ett lipizzanersto?! Berätta mera!!! (Tycker det är sorgligt tunt med lippar på denna sida men det är kul att finns någon i alla fall). Är fölet e: Bodeguero fött eller väntas det denna säsong?

Tack så mycket alla! Nu har jag lite att rota igenom ...

Men har ni fler tips mottages de förstås tacksamt!:D

Siggelina
Vi hadeett lippizianer sto (typ 2) som vi tyvärr fick ta bort förra året. Hennes föl efter Bodeguero är fött och han blir 4 år i år. Han är ca 150 cm. Men vad vi har hört så växer dom väldigt sent så han beräknas väl bli omkring 155 cm..!

Liknande trådar

Avel Frågar åt en vän. Söker tips på Welsh hingst på semin (helst) eller som står i Norrland. Helst C-ponny. Även D-ponny är av intresse...
Svar
3
· Visningar
599
Senast: Robina
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 199
Senast: linlar1
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 059
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 931
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka