Tips på PRE hingst

Lejonelle

Trådstartare
Hej - har kollat en del på PRE hingstar eftersom jag vill ha en liten trevlig dressyravkomma efter mitt sto (welsh/halvblod). De som fastnat på näthinnan är Heleno VI, Eficaz, Honrado VII, Destino II. Viktigt för mig är storleken (helst ej över 1,60) och framför allt temperamentet. Och HELST vill jag inte ha en skimmel. Några tips eller råd när det gäller val av hingst eller i största allmänhet att korsa en gatukorsning som min tjej med en PRE?

mvh
Lejonelle

Sv: Tips på PRE hingst

Detta inlägg flyttades av moderatorn från barock där jag hade lagt det.
mvh
Lejonelle

Han finns i hingstlistan på www.swedishprehorses.se

Jag funderar på honom till mitt sto till våren, PM:a gärna varför du anser att han ej ska användas, onödigt att lägga ut det här men jag vill gärna veta då jag starkt funderat på honom till mitt sto.

Alferez !!! Jättefin brun hingst på Pepino stuteri.
Zagall är också super, dock skimmel....Samma hingsthållare
Lycka till

hej! jag har en åring som är efter alferez. mamman är welsh cob. amigo som han heter är helt underbar. han rör sig bra, är snygg att se på och han har ett fantastiskt temperament. anledningen till att jag valde alferez var bland annat att han är långbent, rör sig bra och har ett bra temerament. allt detta har gått igenom till min lille kille. mamman är aningen lågställt men med "affes" hjälp så blev Amigo tvärt om. ska fixa nya bilder inom kort.
:d

Vem valde du? Blev det något föl? :banana:

//cecilia :)

ja har också tänk PRE till mitt kallblod å då blir det nog carabinero II och ev helenoVI

Hej - har kollat en del på PRE hingstar eftersom jag vill ha en liten trevlig dressyravkomma efter mitt sto (welsh/halvblod). De som fastnat på näthinnan är Heleno VI, Eficaz, Honrado VII, Destino II. Viktigt för mig är storleken (helst ej över 1,60) och framför allt temperamentet. Och HELST vill jag inte ha en skimmel. Några tips eller råd när det gäller val av hingst eller i största allmänhet att korsa en gatukorsning som min tjej med en PRE?

mvh
Lejonelle

Hej!!
Vill bara tala om att bara för att hingsten är skimmel så behöver han inte lämna skimmelavkommor. Min hingst är skimmel men ger nästan bara svarta/bruna avkommor.

Så hittar man en fin skimmel hingst som man gillar så tycker jag man ska ta kontakt med ägaren och se vad hingsten har lämnat för avkommor...

bara ett litet tips... (då kanske du har fler hingstar att välja på:idea:)

Lycka till!!:)

hehe ja har ju tänkt på en skimmel som zizzy har, hehe å ja e ju heller inte så jätte förtjust i skimmlar men när ja såg hennes hingst kan ja inte låta bli ;)

Jag har en halvblod/pre kosning 07:a efter Alfarez. Super temprament, jag har aldrig träffat en lugnare och snällare bebis. Hon rör sig dessutom kanon! :love:

Liknande trådar

Avel Mitt korsningssto welsh/halvblod är dräktig med sitt första föl och jag funderar på att betäcka om nästa år om allt går bra. Egentligen...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
7 606
Senast: carinah
·
Avel PRE hingst för avel?! Även andra \"barockhingstar\" av intresse. Hej! Jag har börjat söka efter godkända hingstar av raserna PRE...
Svar
12
· Visningar
1 934
Senast: aldente
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka