Tips på plockmat!

YorkWann

Trådstartare
Söker tips på god plockmat till ett event. Tidigare har vi haft krustader med räkfyllning, lax och pepparrotrullar i tunnbröd, pinnar med ost, köttbullar och saltgurka i olika kombinationer, kex med brie och fikonmarmelad på och paj.
Alla som kommer äter allt!

Söker tips på god plockmat till ett event. Tidigare har vi haft krustader med räkfyllning, lax och pepparrotrullar i tunnbröd, pinnar med ost, köttbullar och saltgurka i olika kombinationer, kex med brie och fikonmarmelad på och paj.
Alla som kommer äter allt!

Insalata caprese!

Kom också på att vi haft smördegssnurrar. Ta ett paket färdiga smördegsplattor, valfri fyllning på plattorna t.ex. ost och gräslök, rulla ihop och skär i bitar. Pensla med uppvispad äggula in i ugnen på 200 grader och grädda ca 8 minuter.

Getost inlindat i serranoskinka är också jättegott
Små snittar med grönmögelost och en liten klick marmelad
Bre tomatpuré på smördegsplattor, ha på örter, oliver, sardeller, kapris och riven smakrik ost (t ex präst), grädda och skär i småbitar.

Cucumber sandwich. Klart underskattad enkelhet. Vitt bröd varvat med tunna gurkskivor. Om man använder bröd för smörgåstårtor så går de snabbt att göra. Smöra två av de avlånga skivorna lätt, och lägg på ett lager med finskivad gurka. Stapla på varandra, lägg sista brödskivan överst och skär i trianglar. En av mina favoriter på afternoon tea. Därifrån kan man ju även sno andra idéer, t ex små scones bakade i muffinsformar toppade med clotted cream :d. '
Är det ok med små glas med en liten gaffel eller tandpetare i så kan man ha ceviche eller någon liten salladsblandning

Minipizzor på tortillabröd. Bred tomatpuré på tortillabröd, lägg på valfri fylling, stö över ost, in i ugnen till osten smält. Slica!

Laxrullar på tortillabröd. Bred philadelphiaost (helst med smak) på tortillabröd, lägg på kallrökt (eller varmrökt) lax och ruccola, rulla ihop och skär i snittar.

Bruchetta, googla recept :)

Pizzabullar: vanlig bulldeg minus socker, baka som vanligt, fyll med t ex tomatpure, fetaost, basilika, eller vad man nu kan komma på, pensla med ägg och strössla med flingsalt.

Fungerar utmärkt göra med färdig pizzadeg från kyldisken också :-)

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Har fött upp en kull med valpar, där den valpen jag valde att själv behålla alltid haft väldigt dålig aptit. Jag fick "tvinga"...
Svar
8
· Visningar
1 992
Senast: Bison
·
Mat För ganska lång tid sedan frågade jag min familj om de vill äta svenskt julbord i jul eller bara vanlig god mat. Äldste sonen vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 716
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag behöver hitta idéer på billig mat! Problemet är att när jag googlar efter tips på billig mat så får jag bara fram en massa saker som...
2
Svar
24
· Visningar
2 529
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Jag vet inte riktigt var jag ska vända mig :laugh: Jag behöver komma i kontakt med en gynekolog och har googlat mig halvt fördärvad var...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 021
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar