Tips på övningar

• Western
  • Trådstartare Trådstartare Dressed_In_Red
  • Startdatum Startdatum
D

Dressed_In_Red

Jag vill gärna ha lite tips på "styrövningar" för att träna hästens följsamhet och smidighet, och även mjukhet på.

Dvs olika "banor" med bommar osv. (Tänk trail)

Sv: Tips på övningar

Jag rider mycke utan tyglar. Flyttar en fot i taget på hästen dit jag vill ha den och lägger mycke tid på att i lugnt tempo få hästen att lyssna på ryttaren.
Om man lägger en god grund så kan man snart (tar ju ett tag :rofl: ) rida långa trailbanor helt utan tygelhjälper. Dessutom har jag mycke rösthjälper som jag använder. Jag har ett tiotal ljud som hästen har lärt sej som fungerar väldigt bra för oss och som gör att det krävs väldigt små hjälper för att ride henne (trots att hon är som en mindre elefant ;) )

Och naturliga banor hittar man inte bara på en ridbana utan man kan använda sej av naturliga hinder i skog och mark. Backa runt en sten, slalom mellan träd mm.

Liknande trådar

Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
836
Senast: Fiorano
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 465
Senast: Ragdoll
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 324
Senast: Lady_S
·
Anläggning Hej! Vi har en relativt stor ridbana i ren naturlig sand. Vi har inte tillfört något till den utan marken är av ren sand vilket är...
Svar
7
· Visningar
1 214
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka