Tips på olika löshoppningar, någon?

Nikki o Fabian

Trådstartare
Alltså visst kan man bygga upp olika typer o kombinationer av hinder närm an löshoppar hästen, visst måste det inte vara bara ett hjälphinder 7,5 meter oxer(eller vad man nu väljer att bygga upp)?

Har ni några bra tips o exempel på annat att bygga upp? motivera gärna varför du byggt som du gjort, vad ville du få ut av det hela.

Jag är intreserad av att veta vad man kan bygga för att hästen ska "stanna upp" o tänka sej lite för. Min river inte o vägrar inte för det mesta men han rusar nästan bara, jag skulle villja att han annvände hjärnan lite mer, han har hoppat 120 som högst o han är en kallblodstravare(aldrig tränad för trav) född 99.

Sen även om man kan bygga upp någon gymnastisk övning?

Kan ju lägga in en film på vilddjuret när han hoppar, det högsta på denna video är 1 meter o det var första gången på ett halvår han äntligen fick löshoppa igen så han var glad
mx0se3k1.jpg
[/URL][/IMG]

Senast ändrad:
Sv: Tips på olika löshoppningar, någon?

Vi brukar sätta upp en 4 studs så hästarna får använda huvudet lite när dom hoppar, för om dom rusar in så måste dom vara jätte kvicka i benen och så kanske dom bromsar upp sig lite bättre nästa gång.
Sedan så blir dom väldigt starka av att hoppa studs. Kan vara värt att testa. Annars är det väl bara ett räcke som jag kan tänka mig att hästar bromsar upp emot...?:confused:

Ickiz skrev:
Vi brukar sätta upp en 4 studs så hästarna får använda huvudet lite när dom hoppar, för om dom rusar in så måste dom vara jätte kvicka i benen och så kanske dom bromsar upp sig lite bättre nästa gång.
Sedan så blir dom väldigt starka av att hoppa studs. Kan vara värt att testa. Annars är det väl bara ett räcke som jag kan tänka mig att hästar bromsar upp emot...?:confused:

Hur långt är det mellan studsen? är det 3-3,5?

Har hoppat några gånger med 3-kombination i stället för 2. Fungerar bra på hästar som springer. Man kan också lägga in något tittigt på andra hindret, så brukar de stanna upp lite.

Liknande trådar

Hoppning Var iväg med min tvååriga welsh mountainhingst på löshoppningsträning som anordnades av våran lokala ponnyavelsförening. Kan bara säga...
Svar
6
· Visningar
2 901
Senast: Ninnurur
·
R
Hoppning Jag har en häst som jag tränar western på och ska tävla i distans med. Men jag vill löshoppa henne för att bygga ryggen mer. Men vill ha...
Svar
3
· Visningar
842
Senast: Lill-my
·
Hoppning Jag skulle vilja ha lite tips på olika övingar man kan ha vid löshoppning. Vi brukar vara flera i stallet som löshoppar samtidigt...
Svar
2
· Visningar
844
Senast: trazel
·
Hoppning Hej Jag undrar om ni har några bra tips när det gäller löshoppning. Det är så att min häst är inte mycket hoppad, och jag vill gärna...
Svar
4
· Visningar
903

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka