tips på namn till miniaussie

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare saraah
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 174
S

saraah

Vi får (förmodligen) snart hem en liten miniaussie-grabb. Han heter från början Ace of Hearts (han har nämligen ett hjärta i pannan), men det känns aaalldeles för långt och vi vill gärna komma på något eget. Ägaren kallar honom Hjert och vi har funderat lite på Esset eller dylikt, men vi känner inte att något passar. Så nu till saken, någon som har något tips på vad vi kan kalla vår lilla filur?:)

Här finns en bild på honom ifall det kanske hjälper.
http://pajnappel.blogg.se/images/2011/p4170019_146935756.jpg

Senast ändrad av en moderator:
Sv: tips på namn till miniaussie

Hmm, nja. Vi vill gärna ha något som funkar på både engelska och svenska. Kräsna? Neeej då! :angel:

Ja visst är han duttiputtigullig! :love:

Åh jag gillar verkligen Milou (som i tintin), men det gör inte mor min. Kanske Milo, men då tänker man ju på den där ayo technology-snubben...

Hamlet va gulligt! Tål att tänkas på :)

Jag brukar ofta bestämma mig för ett namn på mina valpar innan de kommer hem men det är sällan de känns som en *..namn..* när de väl inlandar i hemmet.
Det brukar sluta med att hunden kallas nåt helt annan när jag väl lär känna den.

Valpen jag får hem i juni hade jag långt innan bestämt att den skulle heta Tim. Det får han heta i pappret nu men han är helt klart en (Piss-)Nisse.:love:

Vill du ändå att det ska ha en anknytning till sitt namn så kanske; Ace, Affe, Assar, Stoff eller kort & gott Kalle.;)

50 cent, Timbaland och Justin Timberlake sjöng Ayo Technology tillsammans som senare gjordes om av en coverartist = Milow

Mina föräldrar vill att han ska heta Rusty... Men jag gillar inte det alls. Känns inte alls som om det passar honom... :confused:

problemet löst! han blir en liten marcel :love:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
13 026
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka