Tips på matberedare/bakmaskin

Mirabell

Trådstartare
Är det någon som har en sådan klump hemma?! Jag ska köpa en av födelsedagspengarna jag får av morfar. Prisklassen får ligga på högst 1500:-

Sv: Tips på matberedare/bakmaskin

Jag har bara en gammal klump som jag ärvt av farmor och efter att ha bakat de torraste bullar jag någonsin smakat åkte den upp på vinden. Men jag skulle vilja ha en Kitchen Aid, fast den kosta ju betydligt mer än 1500.-....

Jag har bara en gammal klump som jag ärvt av farmor och efter att ha bakat de torraste bullar jag någonsin smakat åkte den upp på vinden. Men jag skulle vilja ha en Kitchen Aid, fast den kosta ju betydligt mer än 1500.-....

Ja precis, en sån jag vill ha :P Jag får önska mig 4000 av morfar ;)

Det är förmodligen inte maskinen som gjort torra bullar, det är förmodligen som i de flesta fall SBS -> Skit Bakom Spaken ;)

Jag har en gamma Electrolux köksassisten från 70-talet skulle jag tro som jag ärvt. Vi gör numera fantastiska degar ihop, när vi trimmat ihop oss!

Det är förmodligen inte maskinen som gjort torra bullar, det är förmodligen som i de flesta fall SBS -> Skit Bakom Spaken ;)

Jag har en gamma Electrolux köksassisten från 70-talet skulle jag tro som jag ärvt. Vi gör numera fantastiska degar ihop, när vi trimmat ihop oss!

SBS?! Vad är det du antyder?! ;)
Vet mycket väl att det antagligen beror på det, men eftersom bullarna blev så äckliga har jag inte varit så angelägen att trimma ihop mig med min Electrolux köksassisten från 70-talet. Jag gör godare bullar för hand. :)
Jag skulle däremot vilja ha vispskål och "rivjärn" till den, men det har jag tyvärr inte så då får den fortsätta stå på vinden!

Okej, men det blir ett dyrt rivjärn och vispskål om du köper en köksmaskin bara för det :D

Och intrimningen var inte svår, när jag bara sansade mig och läste recepten NOGA så gick det mycket bättre! På senare tid har jag börjat väga ingridienserna, då blir det ännu bättre. Tyvärr är de flesta recept i volymmått.

Eftersom vår son hade gluten tyckte vi att en bakmaskin vore bra.
Så vi satte in en annons OCH FICK 15 SVAR!:eek:

Av dom 15 valde vi ut 2. Dom kostade inte mycket och var jättefina.
Så sätt ut en annons och prova.:idea:

Jag har en med samma funktion som kitchen aid, alltså ser likadan ut och har samma verktyg men märket är Kenwood och den är från 80 talet, väger nåt ton. Den är riktigt bra. Sen har jag en Bosch deras klassiska hushållsassistnet från 70 talet och den är underbar. De bygger ju på att man gör en deg efter ett recept och sedan bakar ut till bullar limpor eller vad man nu önskar.

Som komplement har jag en obh nordica bakmaskin som gör allt när man väl fyllt på grejer. Den är jättebra och jag kör med den ofta men den är inte istället för en assistent. Roligare för en dryg tusenlapp än med denna är svårt att få¨och det vimlar av riktigt goda recept på nätet. Snygg är den också. Har väldigt lite gemensamt med den vita fyrkantiga Kenwood bakmaskin som jag var så glad i på åttiotalet, eller så är det bättre recept nu.

Sen har jag köpt en ny matberedare som jag glömt vad den heter med den är otrolig. Gör degar (5 dl) river hackar strimlar, pressar citrusjuice, råsaftcentrifug, stor mixer, bra vispskål och massor med annat... Blev kär på net on net..hur det kan bli..

Ska man bara ha en får man väl tänka till men jag tog Boschen även om jag skulle sakna de andra.

Otippat är glassmaskinen det jag använder mest just nu! I dessa e nummerstider är det gudomligt att blanda grädde ägg socker vanilj och hackade Marianne eller hallon eller passionsfrukt och bara njuta. Beroendeframkallande maskin. Men den kan man ju inte baka med.:D

*Halvt KL*

Såg att Bosch har någon variant, assistent, för runt 2000 :-, med degkrok osv, inte med köttkvarns-tillbehören, någon som har nåt att säga om den?

Stod i lokalblaskan, så det hjälper nog inte dig tyvärr:( Domus var det iaf

Jag har en bosch, en MUM6N15. Den är :love: och min bästa vän i köket :D Skivar, river, bakar, vispar och mixar gör jag med den och den är verkligen kanon. Fick den av svärföräldrarna i julklapp förra året :)

Jag har en Hugin Titanium.
Den är riktigt bra! Fick den iofs, men kostar runt 1800 ny. Kanske kan lägga 300 från egen ficka? :)
Det bästa är nog att det finns så mkt tillbhehör till den som följer med direkt. Både visp och 2 olika sorters degkrokar, 2 olika strl på byttor och lock.

Lätt och smidig och tar inte så jätte mycket plats.

Klart värd att kika närmare på! :bow:

Tycker jag iaf. :D

Jag fick en av mina föräldrar när jag fyllde år, minns just nu bara att det är en elektrolux. Har dock inte hunnit provköra den än och vet heller inte vad den kostar..

Liknande trådar

Hemmet Efter minst sju år av handdiskande vill jag inte mer. Jag älskar matlagning och som det är nu får jag diska minst 2 - 3 gånger om dagen...
2
Svar
39
· Visningar
1 114
Senast: Otherside
·
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
1 260
Senast: Fetaost
·
Övr. Barn Då är tiden kommen för att önska skola till förskoleklass. I samhället vi bor finns 2 olika skolor med F-3 som man får önska mellan. Vi...
Svar
10
· Visningar
762
Senast: Badger
·
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 545
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka