Tips på kandar.

Sorbe

Trådstartare
Har ni några tips på ett snyggt, diskret kandar? Brunt ska det vara.
Vad är snyggast? Silverfärgade spännen väl? Eftersom betten oftast har så, ser det helt konstigt ut att rida med mässingfärgat bridong och stång?

Gillar Hubertus Classic, det vanliga aachentränset.
Förslag på märken tack! :)

Sv: Tips på kandar.

ja jag tycker silver är snyggast, lättare att hitta bett då också. viktig med inåtvända spännen, annars blir det jättefult och klumpigt...

hubertus har ju två fina kandar, ett rundsydd och ett vanligt, kollat på dom? jag har det rundsydda, har dock bytt ut nosgrimman:
Bild012.jpg

nosgrimman ser ut såhär:
http://s6.photobucket.com/albums/y220/xxwitchxx/Hestene 2006/?action=view&current=nosgrimma3cm.jpg

Jo, jag gillar det vanliga Hubertus kandaret, tror hästen försvinner på något sätt i rundsytt. Ditt är snyggt! :)

Dock förstår jag inte vart beskrivningen hos Henrikssons "bred nosgrimma" passar in någonstans. :p

Usch, orginalnosgrimman är ju hemsk. :p

Är sugen på det själv, mest som träns men ha möjligheten att använda som kandar. Men då MÅSTE man ju byta nosgrimma..

Sorbe: Varför skulle hästen försvinna i rundsytt?

nä den är exakt 3 cm på båda kandaren (ja jag har mätt). men sorbe, du ska väl kanske ha det till en hopphäst? då är ju nosgrimman lagom. :)

annars finns ju german line, om hästen inte är för stor..

Nja, hästen ska typ bli dressyrhäst, eller nått. ;) Han är alltiallo just nu. Han har normalt full huvud, så att säga, men ändå rätt litet huvud från sidan.

Han är smal runt näsan, fick korta remmen på nosgrimman 10-15 cm när den var ny. :crazy:

Med eller utan vit fodring? Tycker du ska ha ett "vanligt" med inåtvända spännen om du är rädd att hästen ska försvinna i rundsytt. Känns som att vanliga spännen blir för "klumpigt" Om det är ett rätt så nätt huvud!

Så nätt har han nog inte, jag är dock van vid en annan med större huvud, därför detta känns mycket smalare. ;)

Om bilden funkar så ser han ut såhär från sidan.
17690220.jpg

Ett liknande tränset fast kandar då och med inåtvända spännen? Fast jag har ingen aning om vars man hittar..men borde ju finnas beroende på prisklass o så

vad ska det betyda, menar du att han har stort huvud? :mad: förnärmad!
:p

givetvis har han ju stort huvud men allt är relativt.. har bara stl full faktisk.. :angel:
han är stor över det hela så det skulle nog se väldigt konstigt ut med ett litet ponny-huvud på toppen av en hals som är så maffig att det ej går att använda martingal.... :D

Haha :rofl: Lite kanske :angel:

Men vilken skillnad det är på vad som ryms i ett strl full! Min nosgrimma på tränset har jag aldrig mätt, men sku tippa på 3-4cm. Tror inte den är bredare faktiskt! Och den ser ändå "bred" ut på min pålle. Tänk hur han skulle se ut i din fina extra breda nosgrimma! :rofl:

Nosgrimman var snygg men såg väldigt konstigt ut att det var rundsytt och sen en platt rem för nosgrimman.

Liknande trådar

Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 289
Senast: Jeps
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 801
Senast: Lavinia
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 476
Senast: Blyger
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
3 142
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka