Tips på hur skrämma katten???

tinafinis

Trådstartare
Min lille katt född sista juli är totalt orädd för mina hästar. En stor o en liten.

Springer o kelar med dom samt stryker sig mot dom. När hästen flyttar sig duckar han lite grann.

Väntar på dagen då jag stöter på honom ihjältrampad i hagen.

Tips på hur jag skrämmer honom???
Jag har försökt att jaga bort honom då han är vid benen men det funkar ju inte. Eller jo, han springer iväg men är bara rädd för mig och inte hästarna.

Sv: Tips på hur skrämma katten???

Spruta vatten på honom men inte så att han ser att det är du som sprutar..

Hade en som enligt mina medryttare blev trampad på tassen. Han visade aldrig någon hälta, men har blivit lite mer försiktig efter det. (Hänger i shettisens svans, så det är verkligen bara lite).

Dock absolut inget jag rekommenderar:crazy:.

En av våra katter hade IQ-noll vad det gällde hästar..Rent av farligt! Jag gjorde som så att jag lyfte upp hästarnas framben o bakben och slog till honom med dom! Ja,inte så att han flög till nästa stall,men ändå så han kände det! Han funkar kanon med hästarna!

Hehe. de har jag försökt med....
Får väl prova igen.
Får testa med vatten med.
Men då måste ja gå med en flaska.
Hästarna lär väl oxå bli rädda för det.

Ja, han kunde ju allt bli lite trampad på tassen eller nåt.... så han blev skrämd.
Hade förstås tagit honom till vet om de hänt o han blitt halt.

har klämt honom i en dörr så den aktar han sig för när jag stänger alla fall.
Annars ska han vara framför allt o alla.

Denna katt jag nämner är en ung katt med IQ-noll,vad gäller faror,hästar bilar traktor,men han har lärt sig den farliga vägen,först då med hästhovarna..Sen gick han och la sig på golvet precis dör stallägaren skulle ställa 350kg hosilagebal,såg ju inte katten,ställde ner balen..Ja,katten skrek när han fick den p sig,balen lyftes och ut sprang katten..med en bruten svanstipp,och han hamnade med hela kroppen under..Blev kollad av vet..

Tydligen finns det djur som inte verkar förstå vad som kan vara farligt. Tror min katt också är lite sån, för i somras var jag tvungen att stiga av hästen o bära iväg katten som lagt sej i spåret i paddocken o rullade runt o fattade inte alls att han skulle flytta sej. han skulle aldrig få vara i stallet.. Min kanin var också sådan (länge sedan nu) man fick till o med gå ur bilen för att kunna köra fram! Eftersom jag var liten tyckte min bror o pappa att det var roligt att reta mej med att säga "nu är hon överkörd, din kanin", men det blev hon aldrig. Men en häst bet av henne svansen, eller snarare skalade av den från skinn o hår :eek: men det klarade hon. Hon klarade sej springandes lös på gården i 6 år, men en dag var hon bara försvunnen.
Mitt tips till dej som har en sån katt är att inte ha den som stall katt då en sådan måste vara alert o försiktig (särskilt om det finns många hästar i stallet!). Jag har hört från min vet. att det händer att katter blir trampade av hästar därför att dom är alldeles för godtrogna. Kanske att han blir lite klokare när han vuxit till sej lite, tills dess håll honom ifrån hästarna!

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 624
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422
Övr. Katt Har två kastrerade katten en hankatt och en honkatt. De har totalt olika pesonlighet. Hankatten är väldigt trygg och en riktig...
Svar
1
· Visningar
662
Senast: Bison
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 177
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30