Tips på hundgodis!

Har inte testat själv men en träningskompis köper blodpudding och skivar jättetunt. Hon torkar sedan skivorna i ugnen och bryter i småbitar.
Själv kör jag med kycklingkorv eller torkad lever. Och ibland de påsarna från Four friends som @Ananas föreslog.

Mjukost på tub använder jag rätt mycket. Man kan välja själv hur mycket hunden ska få i sig. Djuraffärer brukar sälja leverpastej eller laxpastej för hund på tub om mjukost inte faller i smaken.

Torrfoder för katt?
Jag kör med köttsticksen man kan köpa på Lidl,dom kan bli hur små som helst och alla hundar älskar dom,finns i lite olika smak.En 8a pack kostar typ 14 kr.

Även vi har hittat Four Friends små kuber, bara prövat lamm än så länge men finns åtminstone anka och kyckling också. Mycket bra storlek och de är mjuka men varken kladdar eller smular. Lovely!

Jag köper hundgodis på Lidl. Där finns förpackningar med mjuka "tuggpinnar" men de är så mjuka att jag lätt kan ta bort små stycken. Det finns olika smaker och varje karta med ben är portionsförpackat, så det är enkelt att ta med sig och ha i fickan. Tror det finns fyra olika smaker. Jag köper alltid vilt (grön). Varje karta kostar 15 kr. Jag minns inte hur många pinnar det är i varje karta, men jag gör av med typ 1,5 karta/månad på två hundar som får godis varje gång vi kommer in och även under promenaden.

Plus
Hundarna älskar det!
Lätt att hantera (ha med sig och fördela).
Billigt!

Minus
Mycket förpackning dvs plast i förhållande till mängden vara.
Ej svensktillverkat.
Finns bara på Lidl.

Sen har jag inte kollat innehåll men för hundarnas del prioriterar jag i deras ålder (13 år fyllda resp 12 år och 9 månader) något de verkligen tycker om och dessutom är smidigt för mig framför något nyttigt. Jag har använt det här godiset i ca 1,5 år efter att ha gjort eget i alla år.

Tillägg: inser nu att det måste vara samma grej som @dobbis nämner.

Itsybitsy tycker mina är väldigt gott, finns i olika smaker. Dock inte särskilt små bitar men mjukt så inga problem att bryta isär.

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 823
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa Zorro (Springer Spaniel- kille på snart 8 år) har råkat ut för en synnerligen efterhängsen öroninflammation :(. Jag tror den började i...
Svar
5
· Visningar
1 878
Senast: mallotten
·
Övr. Hund Jag blev så arg och så skärrad att jag inte ens kunde skälla på grannen som jag ville. Tror att han skämdes lite, men det eviga...
Svar
15
· Visningar
3 290
Senast: FrontLine_
·
C
Hundträning Jag har en fantastiskt charmig liten strävhårig tax som jag har gått på lydnadsträning med, och nu ska vi så fortsätta med lite mer...
Svar
17
· Visningar
1 660
Senast: Duvan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?
  • Liten fodertunna?