Tips på hundgodis!

SiZo

Trådstartare
Nobbys hundgodis har tydligen gått i konkurs, så därför behöver jag nu hitta nytt hundgodis. Ena hunden funkar utmärkt att ha lös så länge jag har gott godis, tydligen så var inte det senaste gott nog :cautious:. Jag tog därför @Amha s råd och köpte hem färsk lever.

3 år som vegetarian har inte förberett mig på den uppgiften, och spontana känslan nu när skiten står i ugnen är typ "aldrig mer".
Jag tyckte att lukten var så äcklig att jag stod och svettades.

Mina krav är att det är hyfsat billigt då det går åt mkt på promenaderna, och att det finns i SMÅ bitar. Hunden väger 6 kilo och äter nog ca 50 bitar på en promenad som är lite längre.

Egentorkad lever hade ju passat superbra om jag inte hade känt för att typ svimma när jag höll på med det...

Jag köper leversnittar och bryter i mindre bitar. Gillar att man inte blir kladdig och flottig av dem.
Skägget vill helst ha lite mjukare godisar så ibland har jag köpt nån påse av frolic av mista storleken och delat på bitarna. Hellre det jobbet än att torka lever (som brukar ha en tendes att mögla om det blir liggande i en påse i fickan)

Jag köper leversnittar och bryter i mindre bitar. Gillar att man inte blir kladdig och flottig av dem.
Skägget vill helst ha lite mjukare godisar så ibland har jag köpt nån påse av frolic av mista storleken och delat på bitarna. Hellre det jobbet än att torka lever (som brukar ha en tendes att mögla om det blir liggande i en påse i fickan)
Leversnittar blir tyvärr för stora, min hund kommer rulla fram! Har tyvärr samma erfarenhet av Frolic... Jag behöver godis som är i storlek med max 3 knappnålar :rofl: Helst bara 2 :crazy:

Jag är fortfarande illamående, och jag svär att min hand fortfarande luktar, trots att jag har tvättat händerna 4-5 ggr, och duschat eftersom jag kände mig genomsmutsig ända in i själen XD

Och det bara pga doften :rofl:

Och jag brukar inte vara speciellt känslig :p
:rofl: :rofl: u made my day! :D

Leversnittar blir tyvärr för stora, min hund kommer rulla fram! Har tyvärr samma erfarenhet av Frolic... Jag behöver godis som är i storlek med max 3 knappnålar :rofl: Helst bara 2 :crazy:
Men dela dem. De är jättelätta att dela med kniv i 3-4 bitar. Min lille kastrat på 8 kg blir fet bara han ser mat och går på dietfoder men det funkar fint på honom :)

Zooplus har förpackningar med minibitar (små pytte-micro-ben) som är väldigt populära här - men då behöver man ju beställa fler grejer :D
Chewies miniben multipack heter dom :) 6 mindre påsar för 99 kr.
Annars kör jag oftast med vanliga Dogman småhjärtan, men dom blir dyrare i längde, (finns hos ica). inte så jäkla nyttiga då säkert, men funkar bra här :)

Sånna här?
38626.jpeg

Eller sånna här
38641.jpeg

Billiga och går att dela i mindre bitar

Jag är fortfarande illamående, och jag svär att min hand fortfarande luktar, trots att jag har tvättat händerna 4-5 ggr, och duschat eftersom jag kände mig genomsmutsig ända in i själen XD

Och det bara pga doften :rofl:

Och jag brukar inte vara speciellt känslig :p

Jag är allätare och även jag avskyr lukten så det är du inte ensam om.. min mamma kokar lever ¨åt mina ibland så har jag små påsar i frysen tills nåt extragotte krävs :D

Emmzo har torkad lever o hjärta att köpa. Något som kanske kan passa?
Var småbitar om jag minns rätt

Bifogade filer

• bkpam248291_005_8.webp
    bkpam248291_005_8.webp
    263,7 KB · Visningar: 24
Men dela dem. De är jättelätta att dela med kniv i 3-4 bitar. Min lille kastrat på 8 kg blir fet bara han ser mat och går på dietfoder men det funkar fint på honom :)
Ja fast alltså, det blir för stora bitar. Då kommer hon äta 2 nävar godis på promenader. Det funkar ju inte. När jag har försökt dela så har de bara smulat sönder dessutom...

Jag ger Four Friends, fast lamb cubes. Det går hem hos mina hundar. Mjukt, men kladdar inte. Finns i 400 g påse.

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 823
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa Zorro (Springer Spaniel- kille på snart 8 år) har råkat ut för en synnerligen efterhängsen öroninflammation :(. Jag tror den började i...
Svar
5
· Visningar
1 878
Senast: mallotten
·
Övr. Hund Jag blev så arg och så skärrad att jag inte ens kunde skälla på grannen som jag ville. Tror att han skämdes lite, men det eviga...
Svar
15
· Visningar
3 290
Senast: FrontLine_
·
C
Hundträning Jag har en fantastiskt charmig liten strävhårig tax som jag har gått på lydnadsträning med, och nu ska vi så fortsätta med lite mer...
Svar
17
· Visningar
1 660
Senast: Duvan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?
  • Liten fodertunna?