Tips på hundbur

Bison

Trådstartare
Letar efter en braoch säker bilbur till mina små hundar.
Har halvkombi med hög kant bak så måste vara en bur med upphöjd dörr eller vad man ska säga.

Vilka märken ska jag titta på?

Letar efter en braoch säker bilbur till mina små hundar.
Har halvkombi med hög kant bak så måste vara en bur med upphöjd dörr eller vad man ska säga.

Vilka märken ska jag titta på?

Jag har letat mig förstörd och den enda jag hittat är Artfex nya modell för tröskel. Dock tycker jag den är på tok för bred till mina två små.... (43cm hade behövt max 35... för att inte stjäla allt för mycket lastutrymme). Mim har en med men för mig går den bort då det är för stort mellanrum mellan gallerna, är rädd att de ska få in huvudet mellan dem.

Jag har letat mig förstörd och den enda jag hittat är Artfex nya modell för tröskel. Dock tycker jag den är på tok för bred till mina två små.... (43cm hade behövt max 35... för att inte stjäla allt för mycket lastutrymme). Mim har en med men för mig går den bort då det är för stort mellanrum mellan gallerna, är rädd att de ska få in huvudet mellan dem.

hur stora är dina hundar?

Okej. Har kikat på Mim på nätet men är det som du säger finns det risk för att Ture fastnar som är rätt rymningsbenägen.
Jag pratade med deras representant och de rekommenderade inte compactburen dvs den för bil med tröskel till så små hundar som jag har just pga galleravståndet. De tyckte istället att man skulle köpa minimax och palla upp den med frigolit under. Jag tycker dock att dem med är för bred.

Varför fattar inte burtillverkarna att vi med små hundar även har små bilar :confused:

Himla märkligt. Artfex kanske kan funka dock. Min andra är ju lite större än Ture och behöver lite mer space

Jag har köpt mina från Robust, de säljer måttbeställda burar helt efter egna mått till bra pris :). Ska byta bilmodell snart och kommer arbeta fram en lösning med dem även för den bilen!

Jag har köpt mina från Robust, de säljer måttbeställda burar helt efter egna mått till bra pris :). Ska byta bilmodell snart och kommer arbeta fram en lösning med dem även för den bilen!

Är de krocktestade och godkända?

Har en Proline dubbelbur som jag är väldigt nöjd med. Men den kanske också har för brett galler för dina? Plus att den inte har upphöjd dörr.

Vars hittade du Artfex nya modell? Var in på deras sida o kikade men hittar inget!

Nu har vi en Mim-bur, men hade en Alfta-bur i Volvon innan. De gör burar efter beställning och jag kan verkligen rekommendera deras burar. Rejäla, skrammelfri och inga vassa kanter eller liknande.

Vet tyvärr inte, vi köpte begagnat.

Men köp en kattbur så länge kanske?

Vi har ju all safe selar till dem nu. I makens dodge är det omöjligt med bur så där får de ha selarna de gånger de åker i den

Ställde in en Utställningsbur i min bil så länge för att testa Ture

Liknande trådar

Övr. Hund Låt oss snacka lite hundburar till bilen! Vad för typ av bil, hund och bur har ni? Jag har i nuläget en stor kombi som mina föräldrar... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 054
Övr. Hund Tittar på ny bil - en xc40 men har svårt att hitta bur till hundarna. Någon som har en och vad har ni då för bur? Behöver en dubbelbur... 2
Svar
20
· Visningar
1 064
Senast: Piaff
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
837
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Försöker slippa ett bilbyte och ändå få in tre hundar, så kikar på lite olika lösningar. För det första ska en ny takbox inhandlas...
Svar
17
· Visningar
904

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka