tips på hund tack

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare linabergmer
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 845
L

linabergmer

Hej. Har planer på att skaffa hund...
Vilken ras rekomenderar ni? O varför? (ej små hundar)
Tack för svar!

det beror ju helt på vad du/ni är för människor och vad du/ni vill använda den till... samt hur mycket pälsvård/motion/pengar du/ni vill lägga ner. blir lättare att svara då :)

Oj, du måste ju berätta vad för sorts hund du vill ha också! Olika raser passar till olika personer beroende på en hel massa omständigheter!

Jag vill ha en hund som jag ska gå ut långa promenader med. Gärna ut o springa med. O som kan vara med ute när jag rider. Pengar är inga bekymmer, Pälsvården, det ska vara en hund som jag inte behöver kamma, duscha varje dag tex. men en gång i veckan e ok. Hellst inte behöva klippas, men det kanske alla hundar behöver?

Dalmatiner var det som slog mig när jag läste ditt inlägg. Men det finns många olika raser att välja på. Men alla hundar måste även få hjärngympa. Och utan träning så är det inte så många hundar som kan uppföra sig rätt under en ridtur. Då ska du kunna ha den under lydnad trots att du sitter på hästryggen och hunden vet att du inte kommer åt den. Den ska kunna inkallning och fot (gärna på båda sidor) och den ska kunna sitt/ligg vid ev. möte av bil eller annan hund. Den ska heller inte vara intresserad av vilt.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 426
Senast: Kajsalisa
·
R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
846
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi... 2
Svar
25
· Visningar
2 197
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske... 10 11 12
Svar
220
· Visningar
7 112
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka