Tips på hoppgjord

VelvetQ99

Trådstartare
Har letat, letat och återigen letat. Hittar verkligen ingen sadelgjord med rätt färg eller pris. Tänkte höra med er om någon kanske vet någon som uppfyller dessa krav.

- Lädret ska vara av färgen Tabacco/New Tan. (Färgerna verkar ha olika betydelser hos olika butiker). Men samma färg som sadeln/förbygeln nedan.

DSC00007.jpg

- Resår på båda sidorna, och ska helst ha brun färg. De flesta verkar blåa, röda eller gröna. :cry:

- Ha magplatta.

- Helst inte överstiga ett pris på 2000 :-

Har funderat på en CWD, men vill gärna komma undan billigare om det går.
Tips mottages tacksamt! :bow:

Sv: Tips på hoppgjord

Jag vet inte exakt hur färgen överensstämmer, hopplöst att bedöma via bilder såhär, men ändå.
Här är en av mina Prestige-gjordar, tabacco och ingen färgglad resår:
20638893.jpg

23814935.jpg

Dock kostar den mer än 2', minns inte exakt men tror den låg på ca 3'. Prestige har ju några olika magplattegjordar men jag har bara en sort i brun nyans, de övriga är svarta, så det är bara där jag kan uttala mig om färg osv. Tror nog att alla deras magplattegjordar finns i brunt :laugh:
Dessutom är jag väldigt nöjd med alla mina Prestige-gjordar. Mjuka, sköna, håller färgen bra och ser inte ens efter många års misshandel slitna ut.

Sv: Tips på hoppgjord

Jacson santa Cruz har flera nyanser på sina grejer allt från sadlar, träns, gjordar till förbyglar och martingal de har en hemsida santacruzofscandinavia.se jag var själv inne i en butik idag och såg deras grejer, de har flera olika sadelgjordar och olika modeller i prisklass mellan 1 300 - 1900 kr (gjordar)
Lycka till

Liknande trådar

Utrustning Ja, jag får väl inse att jag ridit i svarta färgskavande stigläder lite länge nu i min lite äldre Stubben Edelweiss NT deluxe. Nu när...
Svar
4
· Visningar
889
Senast: EZMK
·
Kropp & Själ Jag har matproblem som jag inte kommer tillrätta med själv, och är så urbota less på det. Jag behöver alltså hjälp med detta men behöver...
Svar
5
· Visningar
1 656
Senast: Skjøldur
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
30 229
Senast: Åsa A
·
Utrustning Vad i hela friden är det för märke med exemplariskt bra träns? Aldrig hört talas om - vad har jag missat?! :eek: Okej, om jag ska ta...
Svar
12
· Visningar
1 717
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?
  • Liten fodertunna?