Tips på hingst!

L

link

Hej!

Ska förmodligen betäcka mitt korsningssto fram i vår. Hon är en d-ponny född 1996 med helt okända gener. 145 cm hög.

Fölet ska jag behålla om inget oplanerat skulle inträffa.

Stoet är en något grövre modell med mycket fin exteriör. Lugn och fin för det mesta men kan stressa upp sig lite om det är mycket okända hästar runt henne, tex vid framridningar.

Hon är en bra allroundhäst med god hoppteknik och ok gångarter, ett extra plus för traven.

Eftersom hon är lite grövre så vill jag ha en hingst som är smäcker. Har funderat kring ett fbl. Är rädd att det kan bli för mastigt med ett hbl? Jag har också funderat på en PRE.

Jag vill ha en avkomma som är större, ca 155 -160 cm. En bra allroundhäst som fungerar som hobbyhäst och tävling på lägre nivå. Önskar en lugn och trygg häst med god arbetsvilja.

Någon som har något tips på hingst?

MVH

Sv: Tips på hingst!

Ja varför inte pröva en P.R.E ;) Det är ju en ras som präglar sig ganska så mycket .
men det beror ju oxå hur stoet ser ut ? Har du någon bild på henne?

Har sett en del P.R.E korsningar och får säga att dom flesta har mycket spanska drag !!

Tesora

simone_karin2.jpg

Om du vill lätta upp henne så skulle jag fundera mer på fbl och inte PRE, tycker de senare oftast är rätt grova, iaf de som man ser här i Sverige.

Hej!
P.R.E är himla trevliga hästar, och det finns en hingst i södra Sverige, som jag har en korsningsavkomma med. Han betäckte en lipizzaner, och den avkomman har jag - en super cool o trevlig häst! :bump:
P.R.E är nog den trevligaste hästrasen jag kan tänka på, genombra i alla lägen. Just denna hingsten, Fandanguillo II har jag träffat ett flertal gånger, och han har på alla möjliga sätt visat att han är underbar att ha att göra med. Kanon mentalt sätt, stirrar inte upp sig för någonting, och är dessutom exteriört otroligt snygg (fick super poäng på utställning i Spanien). En kanonhingst helt enkelt!!! :bump: :love: :banana:

b9cdeb01.jpg
[/IMG]

29e5e819.jpg
[/IMG]

Jo visst var han läcker! :d
Var finns Fandanguillo? Hittor inte honom på nätet! Däremot hittade jag bild på din (? gissar) avkomma. Jättefin! En sån vill jag ha!!:love:

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 925
Avel Jag går ettan på hästgymnasium och har en uppgift kallad "fantasi-avel" där vi väljer ett sto och en hingst som vi ska låtsas avla på...
Svar
13
· Visningar
2 904
Senast: Kisseninan
·
Avel hejsan allihopa☺️ Jag är helt ny inom det här med avel och skulle vilja ha lite hjälp . Jag har ett jätte fint sto på 155 cm i mkh hon...
Svar
5
· Visningar
1 710
Senast: Görel
·
Avel Letar efter tips och råd angående betäckning av vårt sto Cornelia (31) inför år 2016. Cortez är fadern, Morfar Ceylon. Stoet är 164 cm...
Svar
5
· Visningar
1 629
Senast: Concett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka