Tips på Hingst!

Lottiz

Trådstartare
Hej jag har ett sto efter Magini Swift och ska ta ett föl på henne till våren. men vet inte riktigt vad jag ska ta för hingst! Har ni några tips? Vill få fram en bra hopphäst!
Stoet är 162cm och av den äldre lite grövre modellen! så jag vill ha en lite större hingst!
Kramar Lotta

Sv: Tips på Hingst!

Orlando och Contendro I är två av mina favoriter.

Titta på Stutteri Ask, där finns bl a Carson Ask med superhärstamning

Har du ingen bild? Vad har stoet för, för och nackdelar, som kan kompenseras upp med valet av hingst. Är hon visad? Vad har hon i sådant fall fått för poäng?

KUL att se att det finns sto med samma stam (första två leden) som mitt sto! :)
Mitt sto (känd här som krångeldamen :crazy: ) är lite större och har en stor mamma så jag håller snarare ner mina hingstar i storlek, tills jag vet vad hon lämnar. Hon är ÄNTLIGEN dräktig för första gången, med For Feeling.
Tyvärr fölar hon sent, så du kanske inte ska vänta till dess med att få info (om hur fölet blev) som hjälper dig i hingstvalet.. :p

Jag skulle nog annars generellt säja att de flesta "nyare" hingstar är av lite lättare modell och innehåller en del fullblod. Försök kika efter det och gärna egna prestationer.

Lycka till!

En ung, ganska oprövad hingst kanske?
Cagancho (e: calido 1) <--

du kanske vill ha en grövre häst med lite mer hopp i?

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 041
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 077
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 622
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 979

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • Födda -21

Omröstningar