tips på galoppövningar?

L

Liii95

Hej, har ni några bra tips på övningar som förbättrar galoppen? :)

Sv: tips på galoppövningar?

Fattningar :D hah. Nej men helt ärligt, fattningar är nog det effektivaste sättet att stärka galoppen.

Tänkte säga att det finns en miljon övningar, (det gör det) men det mesta du gör i galoppen (inkl. fattningarna) är ju stärkande? Det hänger ju även på vilken nivå ni befinner er.

Visst är det så, däremot stärker fattningarna galet mycket mer än att bara galoppera. :)

det verkar vara ungefär samma svar från alla så då är det väl bara att åka ut och träna på fattningarna, tack! :)

Nja, fast bara bara galoppera menade jag ju inte heller? En miljon övningar finns det =)

Som sagt, det hänger ju på vilken nivå man är på, vad man kan/vill träna på. Är det en 4-5 åring så kanske inte galoppserpentiner är så käckt. Är den 8-9 år är det kanske dags?

Tänk på att inte göra för många fattningar bara, det är väldigt jobbigt för hästen att göra dom.

Sluta är ett utmärkt sätt att stärka galoppen. Börja med skritt och gå vidare till trav och galopp när hästen orkar.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har tagit upp ridningen efter måååånga års uppehåll, mina gamla stövlar är fortfarande fina men omoderna och svåra att få på och...
Svar
5
· Visningar
560
Senast: Jfrelin
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Jessica Lindgren delar sina bästa tips och råd för att komma tillbaka till ridningen efter graviditet och förlossning. Ta del av hennes...
Svar
0
· Visningar
218
Senast: Gunnar
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 735
Senast: mamman
·
Ridning Jag behöver råd. Jag har köpt en 5 åring som inte är riden jättemycket. Nu har jag märkt att varje gång hon börjar bli trött stannar...
Svar
13
· Visningar
1 515

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka